RSS

Cum sa ne bucuram de locul de munca? Vladimir Pustan

11 Oct

În caz că nu reușiți să mergeți la biserică, iată o predică potrivită pentru astăzi – și mai ales pentru ziua de Luni.

O predică despre muncă, despre atitudinea de hărnicie care este caracteristică unui creștin. De menționat că legătura dintre termenii “creștin” și  “leneș” ar trebui să fie o antonimică. De fapt ideea de lenevie este revoltătoare și condamnată de Hristos, Domnul. (exemplu:  Pilda talanților în Matei 25: 14-30). Deci nu trebuie să ne lăudăm așa repede că suntem creștini, pentru că și creștinul trebuie să dovedească asta ( și nu prin mersul la biserică).

Acelora care nu sunt obișnuiți cu mersul la biserică, vă recomand să ascultați primele 10 minute măcar. 🙂

P.s: Mie îmi pare rău că deocamdată nu lucrez.

Pilda talanţilor

14 Atunci Împărăţia cerurilor se va asemăna cu un om care, când era să plece într-o altă ţară, a chemat pe robii săi şi le-a încredinţat avuţia sa.
15 Unuia i-a dat cinci talanţi, altuia doi, şi altuia unul: fiecăruia după puterea lui; şi a plecat.
16 Îndată, cel ce primise cei cinci talanţi s-a dus, i-a pus în negoţ şi a câştigat cu ei alţi cinci talanţi.
17 Tot aşa, cel ce primise cei doi talanţi a câştigat şi el alţi doi cu ei.
18 Cel ce nu primise decât un talant s-a dus de a făcut o groapă în pământ şi a ascuns acolo banii stăpânului său.
19 După multă vreme, stăpânul robilor acelora s-a întors şi le-a cerut socoteala.
20 Cel ce primise cei cinci talanţi a venit, a adus alţi cinci talanţi şi a zis: „Doamne, mi-ai încredinţat cinci talanţi; iată că am câştigat cu ei alţi cinci talanţi.”
21 Stăpânul său i-a zis: „Bine, rob bun şi credincios; ai fost credincios în puţine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intră în bucuria stăpânului tău!”
22 Cel ce primise cei doi talanţi a venit şi el şi a zis: „Doamne, mi-ai încredinţat doi talanţi; iată că am câştigat cu ei alţi doi talanţi.”
23 Stăpânul său i-a zis: „Bine, rob bun şi credincios; ai fost credincios în puţine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intră în bucuria stăpânului tău!”
24 Cel ce nu primise decât un talant a venit şi el şi a zis: „Doamne, am ştiut că eşti om aspru, care seceri de unde n-ai semănat şi strângi de unde n-ai vânturat:
25 mi-a fost teamă şi m-am dus de ţi-am ascuns talantul în pământ; iată-ţi ce este al tău!”
26 Stăpânul său i-a răspuns: „Rob viclean şi leneş! Ai ştiut că secer de unde n-am semănat şi că strâng de unde n-am vânturat;
27 prin urmare se cădea ca tu să-mi fi dat banii la zarafi şi, la venirea mea, eu mi-aş fi luat înapoi cu dobândă ce este al meu!
28 Luaţi-i, dar, talantul şi daţi-l celui ce are zece talanţi.
29 Pentru că celui ce are i se va da, şi va avea de prisos; dar de la cel ce n-are se va lua şi ce are!
30
Iar pe robul acela netrebnic, aruncaţi-l în întunericul de afară: acolo va fi plânsul şi scrâşnirea dinţilor.”

cum-sa-ne-bucuram-de-locul-de-mu1-640x360

 
Leave a comment

Posted by on October 11, 2015 in Creştinism, Mă inspiră, Predici

 

Tags: , , ,

Scrie părerea ta ...

 
