RSS

Oamenii gen “găină” vs oamenii tip “Vultur”

21 Sep

N07-Chicken-and-Eagle-a-Cheagle-Graphics-Designer-Digital-Taxidermist-Animangler-www-designstack-cou obișnuiesc să ascult cărți audio, dar știți ce? Asta chiar mi-a plăcut. Durează cam 20 de minute și am ascultat-o împreună cu un prieten bun. Am mai scris despre el, că are o formă de paralizie care nu-i permite foarte multă mișcare. Dar îmi place de el că este ambițios și caută mult să-și păstreze o atitudine bună în fața problemelor pe care le are.  Tocmai de aici și căutarea lui de a citi cărți, de a găsi chestii motivaționale.

Am stat și am ascultat împreună cu el și mi-am dat seama că am și eu tendințe de găină – este cel mai comfortabil să trăiești ca găina. E drept că majoritatea ne găsim fricoși în anumite circumstanțe. Și mergem cu nasul în jos, fără curaj, dar avem impresia că avem soluțiile în minte. La ce folos un trup de găină cu un cap de vultur? Dar de ce să trăiești o viață plină de temeri?  Se poate trăi fără temeri? Unii zic că soluția se află în ei înșiși – eu nu cred.

Bine, eu sunt și mai pretențios. Caut și eu dezvoltarea mea personală și am citit multe cărți în domeniu, de când cu facultatea de Management. Deci nu evit dezvoltarea. Dar încerc să am grijă ca nu cumva să trăiesc sub umbrela umanismului care prinde în brațe pe toți căutătorii de scop în viață. Eu sunt, mai întâi de toate, creștin prin alegere deci nu sunt de acord cu unele afirmații de aici.

Autorul spune: “Scopul existenței este evoluția și căutarea perfecțiunii”. Eu cred că gândirea aceasta poate fi egoistă, pentru că și marii războinici, regi ai istoriei au vrut să evolueze lucrurile (spre binele lor), și căutarea perfecțiunii (tot spre binele lor). La fel și marile vedete ale lumii caută să evolueze, apoi caută perfecțiunea și vedem că au case perfecte, mașini perfecte, poze perfecte, familii “perfecte”. Mă îndoiesc la ultima variantă.

687474703a2f2f696d672e71756f746572792e636f6d2f70696374757265732f323031342f30362f68616e672d6f75742d776974682d636869636b656e732d6561676c65732e6a7067Știi, Hristos cere de la creștini să fie deștepți, să fie cei dintâi în lucrurile bune, dar nu pentru ei înșisi. El cere înainte de toate: Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, şi cu tot cugetul tău.’ Aceasta este cea dintâi, şi cea mai mare poruncă. Iar a doua, asemenea ei, este: ‘Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.” (Evanghelia după Matei 22:37)

Deci, cu gândul de mai sus, vă doresc audiție plăcută. La multe idei de acolo s-ar putea să se zbârlească pielea de găină, dar e bine așa. Cu ocazia asta veți dori, poate, puțin mai mult să aveți piele de vultur 😀

Voi ce credeți?

 
7 Comments

Posted by on September 21, 2015 in Despre oameni, Motivaţional

 

Tags: , , ,

7 responses to “Oamenii gen “găină” vs oamenii tip “Vultur”

  1. anamaria

    September 21, 2015 at 3:04 pm

    Salut. Tu parca esti in Focsani nu? Lasa-mi mesaj o adresa de email, vreau sa te rog ceva. Multu

     
    • Mihai

      September 21, 2015 at 3:43 pm

      Sunt din Focsani. Adresa mea este —–@gmail.com. Grăbește-te, mai sunt în Focșani doar o săptămână 🙂

       
      • anamaria

        September 21, 2015 at 4:08 pm

        Am trimis. Cand poti ai pe mail. Multumesc mult

         
      • Mihai

        September 21, 2015 at 4:12 pm

        Cu plăcere. M-ai făcut curios și intru repede 🙂

         
  2. Miss R

    September 22, 2015 at 2:02 pm

    Foarte interesanta postarea, multumesc. Chiar aveam nevoie sa ascult asa ceva !

     
    • Mihai

      September 22, 2015 at 4:14 pm

      Mă bucur că spui asta! Sper să ai mereu curajul de a face mai mult, dar niciodată să nu te dezvolți într-un mod egoist. 😀

       
  3. Doroteea

    September 24, 2015 at 6:09 pm

     

Scrie părerea ta ...

 
