RSS

Să fii un tată bun

24 Jun

my daddy is a liarDuminică, se pare că, a fost ziua tatălui în Statele Unite ale Americii, în Anglia și alte țări europene. Să fii tată poate fi una dintre cele mai mari binecuvântări ale vieții pe care,  desigur, majoritatea tinerilor respectabili o caută. Să fii și un tată bun este deja un vis.

Clipul de mai jos este emoționant, tocmai pentru că surprinde realitatea în care ne aflăm în prezent.

Am mai văzut exemplu de tată singur, devotat familiei în cazul Monicăi Pirlici și am fost și atunci impresionat.  Oare nu cumva ar trebui să ne înconjurăm de oameni care reprezintă un model bun pentru societate, să citim, să vizionăm filme despre astfel de părinți ca sursă de inspirație? Dar cu tendința aceasta modernistă de a exalta vedete fără pic de caracter ce fel de comportament vor avea părinții viitoarei generații?

every-father-should-remember-that-one-day-his-son-will-follow-his-example-instead-of-his-advice1Eu nu pot decât să fiu recunoscător lui Dumnezeu pentru că am avut doi părinți devotați familiei care au crescut nouă copii cu multă grijă și afecțiune. Acum suntem toți independenți dpdvd financiar, gata să ne susținem unii pe alții.  Am învățat multe în tot acest timp, și încă învăț privind în jur, despre cum pot deveni un viitor tată bun. Învăț repede din greșelile tatălui meu, pentru că nu am avut un tată perfect și nici acum nu este, dar măcar de-aș putea copia unele dintre calitățile lui..

Ba, poate chiar am dreptul să întreb: Există așa ceva ca .. un tată perfect? Nu am întâlnit până acum. Dar am întâlnit bărbați care se străduiesc să fie! Asta îmi place, străduința aceasta încununată deseori cu succese temporare.

Am observat că un tată bun nu trebuie să mintă pe copil că totul este bine. Poate, mai degrabă, trebuie să se străduiască să-i fie copilului cât mai bine chiar dacă situația este dificilă. Copiii nu sunt atât de bleguți pe cât ne imaginăm și pot să observe unele situații dificile. Să fii lângă ei, să știe că ești gata să le sari în ajutor, cred că este ceea ce au nevoie.

life is beautifulRecomand cu ocazia aceasta și filmul “La vita è bella”, un film care exprimă foarte bine efortul părintelui de a însenina viața copilului său deși trăiau în condiții deloc optime unei familii.

 
7 Comments

Posted by on June 24, 2015 in De apreciat!, Familie, Film, Mă inspiră

 

Tags: , , , , ,

7 responses to “Să fii un tată bun

  1. April

    June 24, 2015 at 8:51 am

    ”La vita e bella” e unul dintre filmele mele preferate, am fost de-a dreptul impresionată de abilitatea tatălui de a transforma într-un joc experiența urâtă din închisoare, de dragul fiului său.
    Și eu am avut un tată deosebit, și acum mi-e dor de el…

     
    • Mihai

      June 24, 2015 at 8:54 am

      Și eu am rămas impresionat de filmul acesta. M-a marcat deși l-am vizionat o singură dată, cu 6-7 ani în urmă. . . Prinde foarte bine recunoștința pentru părinții noștri. Întotdeauna este sănătos să cinstești pe părinți, mai ales când merită. Nu se știe cât îi mai avem aproape de noi.

       
  2. ElsBells

    June 24, 2015 at 8:58 am

    M-a făcut să plâng clipul acesta… Am văzut și filmul. M-a impresionat foarte mult.
    Atingi așa de frumos sufletul…
    Felicitări! 🙂

     
    • Mihai

      June 24, 2015 at 10:27 am

      E bine să plângi. Uneori plânsul curăță vederea pentru o vreme, poate chiar și pe cea sufletească. Mulțumesc:)

       
      • ElsBells

        June 24, 2015 at 10:29 am

        Așa e… O zi frumoasă să ai! 🙂

         
  3. Midnight Girl

    June 26, 2015 at 5:42 pm

    “Am observat că un tată bun nu trebuie să mintă pe copil că totul este bine. […] Să fii lângă ei, să știe că ești gata să le sari în ajutor, cred că este ceea ce au nevoie.”

    Tot paragraful este foarte adevarat. Cred ca daca iti educi copilul si il inveti niste valori morale de baza, nu isi va aminti mai tarziu cat de bogata sau saraca a fost familia in care a crescut ci cat de multa iubire i-a oferit.

    “The Pursuit of Happyness” este iar un film superb, probabil il stii. 🙂

    Enjoy your day.
    m.g.

     
    • Mihai

      June 26, 2015 at 8:44 pm

      Da da, ai zis chiar așa cum s-a întâmplat în cazul meu. Am fost învățat să trăiesc decent și am avut ca exemple pe părinți, iar asta m-a ferit de muuulte păcate. Nu de toate, dar de multe! 🙂 Uite, în ziua de azi tocmai asta este problema … că nu își mai fac părinții timp pentru copii. Generalizez pentru că așa este situația.

      Și eu trebuie să văd filmul acela, dar l-am tot amânat de vreo 3-4 ani continuu, mai ales pentru că vizionez rar filme. Mulțumesc pentru recomandare 🙂

      O zi deosebită și ție!

       

Scrie părerea ta ...

 
