RSS

Viteza are consecințe

09 Jun

Duminică noaptea ne-am întors din București, pe la ora 22:40. Eram pe la ieșirea din București când, pe întuneric, am zărit o mașină zburând prin aer. Nici n-are cum să nu sară mașina cu fundul în sus dacă mergi cu viteză necontrolată. Și după asemenea zbor  .. te aștepți la ce-i mai rău.

speed killsMașina s-a întors la 90 de grade în urma impactului cu un parapete din beton, în timp ce pasagerii nu au pățit nimic. Nu au încetinit la trecerea de pietoni, și au încercat prea târziu să evite pietonul.  Pasagerii nu au murit, dar pietonul era întins pe sub o altă mașină. Te-ai fi așteptat ca făptașii să regrete și să fie recunoscători că nu au murit, dar de unde?! Au fugit! Pasagerii din mașina zburătoare au fugit printre blocuri.

Cum să nu fugă? Asta ne învață politica, filmele, și toată cultura noastră. Putem păcăli sistemul. Suntem liberi să facem ce vrem, fără să ne gândim la consecințe!

Nu ne chinuim să construim o societate de oameni responsabili și uite ce se întâmplă. Un om responsabil, în primul rând, nu depășește viteza legală în localitate, apoi oprește la trecerile de pietoni și … cu atât mai mult și-ar recunoaște fapta în cazul unui accident. Dar, cel mai probabil nu ar face accidentul.

Nu puteam opri pentru că am fi blocat traficul complet, dar la ce să mai oprești? Urma să vină salvarea să culeagă trupul neînsuflețit de pe asfalt, pe criminalii aceia n-aveai cum să-i mai prinzi. Și nici n-am găsit știri să văd dreptatea.

Speed_KillsLa 4 minute distanță, ca să mi se confirme că moartea este pusă pe treabă, am văzut o ambulanță oprită, public mult de jur-împrejur, și paramedicii culegând niște trupuri de pe asfalt.  Nici despre asta n-am auzit știri. Cine mai are nevoie de știrile de la ora 5 după ce le vede cu proprii ochi?

Omul are și-așa termen de valabilitate scăzut, iar după întâmplările acestea mi-am dat seama că termenul ni-l poate opri pe loc vreun maniac al vitezei. Mai tragic ar fi să fim noi maniacii aceia. De exemplu, uite ce diferență este între 60 km/h și 65 hm/h. Uite!

 
1 Comment

Posted by on June 9, 2015 in Aşa NU!, Întâmplări

 

Tags: , ,

One response to “Viteza are consecințe

Scrie părerea ta ...

 
