RSS

Ce face un cerșetor cu banii primiți?

15 May

Zilele trecute văzusem un clip interesant. Un tip chinez oferise 100$ la un cerșetor oarecare apoi a vrut să urmărească ce va face bietul om cu banii primiți. Inițial credea că cerșetorul va ajunge să înnece banii în alcool sau țigări, dar a avut o surpriză plăcută.

homeless100manDupă ce mi-am umplut inima de mirare mi-am dat seama că nu pot fi sigur de autenticitatea clipului. Având în vedere goana după bani a regizorului din clip nu ai de unde să știi. Blondul din filmare are zeci de filmulețe pe canalul lui de youtube care încearcă să atragă vizualizări. Deci ‘e foame de bani’, sau în alte cuvinte chinezul este cerșetorul. Se putea baza pe credulitatea oamenilor și a câștigat 35 de milioane de vizualizări – iar pentru cei ce nu știu, Youtube oferă bani pentru orice clip care trece de 50 000 vizualizări.

Eu nu îi cred pe ăștia nici cât negrul sub unghie, și nici negru sub unghie nu am. Gata, să ne impresioneze ei cu experimentele lor sociale, să vedem noi cât de darnic este el că oferă 100$… pfai de mine! Sper că există și cerșetori atât de darnici, dar  majoritatea cerșetorilor sunt dubioși.

Ce face un cerșetor cu banii lui?

Asta nu avem de unde știi. Unii își vor lua de mâncare, alții de băutură.

Dar dacă vreau să fac un bine de care să fiu sigur, am să dăruiesc unuia pe care îl știu sărac. Mai bine faci o vizită la un sărac, decât să dai la un cerșetor oarecare; așa știi sigur că te-ai dus la cei care trebuie.

Sau cumperi direct de mâncare, dacă vrea. Zic din experiență, pentru că am întrebat cândva pe un cerșetor: “Vă cumpăr o pâine ? ” și nu voia decât bani. Șmecheri!

 
12 Comments

Posted by on May 15, 2015 in Critică, Despre oameni

 

Tags:

12 responses to “Ce face un cerșetor cu banii primiți?

  1. dorotheaventer

    May 15, 2015 at 5:00 pm

    Mie cel mai milă mi-e de copiii rromilor care sunt puși să cerșească, iar banii strânși de aceștia ajung la părinții care îi ard pe băutură; de aceea și eu prefer să le cumpăr ceva de mâncare copiilor. Iar referitor la acest videoclip… Nu știu… Și eu l-am văzut și probabil că tipul a făcut ce a făcut doar pentru bani.

     
    • Mihai

      May 15, 2015 at 8:58 pm

      Prima dată am fost extrem de impresionat de clip. Azi am verificat ce clipuri mai are chinezul și am rămas scârbit. Are multe clipuri demonstrative, despre cum flirtează el cu femeile și cât de nerușinat se poartă. Eu nu am încredere în aceștia niciun pic. Iar dacă cerșetorul chiar este pe bune, înseamnă că ei sunt doar profitori pe urma lui (au continuat să filmeze cum îi oferă alte beneficii cerșetorului).

      Și mie îmi este milă de copiii cerșetorilor.

       
  2. anamaria

    May 15, 2015 at 7:18 pm

    Nici eu nu dau bani cersetorilor. Le dau bonuri, mancare, ocazional bani familiilor sarace cu copii despre care aflu de la cunoscuti. Am observat intr-o vara de la o terasa un tatic sarac care atat ce o iubea pe bebelusa din carucior. M-a impresionat tare relatia lor. L-am gasit in acelasi loc intr-o zi si i-am facut cadou o cutie de pampers. S-a bucurat sincer de cadoul neasteptat.

     
    • Mihai

      May 15, 2015 at 8:55 pm

      Vorbești serios? 🙂 Mi-ai înseninat seara prin împărtășirea ultimului gând.

       
  3. anamaria

    May 15, 2015 at 9:16 pm

    Foarte serios. Am avut ceva vreme sa-l analizez. Era un mare contrast intre imaginea lui si felul de a se purta. Mi-e greu sa explic in cuvinte. Important e ca bucuria cu care a primit mi-a facut ziua tare frumoasa.

     
    • Mihai

      May 16, 2015 at 6:57 am

      Păi cred povestea ta mai mult decât pe cea din videoclipul de mai sus. Și tocmai din motivul acesta mă bucur. Dumnezeu să-ți răsplătească! 🙂

       
  4. mcooper801

    May 16, 2015 at 8:08 pm

    oameni si oameni…cersetori si cersetori…merita reflectat la ce ai scris..seara faina

     
    • Mihai

      May 17, 2015 at 6:02 pm

      Mulțumesc de vizită. Acum să vezi ce regizori buni au mai apărut!! 🙂 Te fac să plângi!

       
  5. Lavinia

    May 18, 2015 at 9:00 pm

    Sunt de acord cu mcooper801, sunt fel și fel de cerșetori. De când lucrez cu romii, însă, sunt mai sceptică. 😀 Și totuși, mi se pare ok să le dăm de mâncare (deși, chiar și pin asta, încurajăm cerșetoria, în loc să încurajăm munca, omenia etc.).

    O fază faină mi s-a întâmplat într-o zi când, în fața unei patiserii, un bătrân cerșea. I-am spus că îi cumpăr o pâine, dacă vrea, iar dânsul, mi-a spus că nu-i trebuie pâine, ci o plăcintă cu mac, neapărat cu mac. 🙂 Peste două minute, m-am întâlnit cu fratele meu și același nene, i-a cerut și lui… tot plăcintă cu mac. :)) Și așa s-a făcut omul nostru cu o cină pe cinste în 5 minute. 🙂

    Nu avem noi dreptul să-i judecăm, noi putem decide doar dacă-i ajutăm sau nu. Nici diferențe semnificative nu facem fie că dăm, fie că nu, dar, poate, dăruind, ajungem să hrănim și îngeri. 😀

     
    • Mihai

      May 19, 2015 at 5:20 am

      Foarte frumoasă concluzia ta, Lavinia. Hrănim pe cei care trebuie … dacă tot facem asta fără diferențe.
      Și eu mai merg în vizită la un sat de țigani. Ce scumpi mi-i copiii lor, ce drăguți, ce zâmbete sincere, ce nevinovați … și totuși , zi după zi, mușcă din același comportament greșit al părinților. Furtul nu e chiar interzis, minciuna nici atât, compromisul este la ordinea zilei, munca se face dar … în stilul propriu.

      Putem să-i ajutăm. Foarte deștept bătrânelul, poate că aș râde să îmi spună vreunul așa, dar tot aș cumpăra. 😀

       
      • Lavinia

        May 19, 2015 at 7:20 pm

        Concluzii obiective ai tras și tu din vizitele tale! 🙂

        Am putea continua subiectul la nesfârșit, dar mă abțin din a mai adăuga ceva. Poate după ce îmi termin disertația, care e tot despre romi, voi împărtăși câteva concluzii. 🙂

         
      • Mihai

        May 19, 2015 at 9:31 pm

        Am să caut pe blog la dumneata!:)

         

Scrie părerea ta ...

 
