RSS

Bunul simţ şi nesimţitul.

12 May

 – Cum să nu strănute când mirosul de lămâie este atât de înţepător?

– Mie nu-mi miroase a nimic!

– Aaaa! Păi dacă aveai miros poate simţeai! – i-am răspuns eu şi am râs amândoi.

Cunosc o singură persoană despre care ştiu sigur că nu are miros. Cu persoane nevăzătoare parcă suntem obişnuiţi, pentru îi vedem dar pe cei ne’mirositori îi descoperi greu.

Cu gândul la treaba asta am realizat că este normal să existe perspective diferite asupra vieţii, pentru că ceea ce este adevărat pentru mine – altul poate să nu înţeleagă (şi viceversa).

bunul-simtAsta mă duce cu gândul la bunul simţ. Poate să fie un handicap să creşti lângă părinţi bădărani pentru că vei avea tendinţe de bădăran, dar este alegerea ta ce vrei să fii. Este alegerea ta, apoi, şi în privinţa educaţiei pe care o oferi copiilor tăi sau celor care te admiră.

„Bunul Simţ reprezintă capacitatea omului, bazată pe experienţa cotidiană, de a judeca şi de a aprecia just oamenii, lucrurile şi evenimentele”. „Prin Bunul Simţ noi înţelegem educaţie-respect-politeţe, deci Bunul Simţ nu se poate reduce doar la respect”. „Bunul Simț înseamnă să ne trăim frumos viața, fără ca prin asta să o facem urâtă pe a altuia!”. sursa: ziarulnatiunea.ro

Haide să vă spun o poveste.

Am mers la un spital din Bucureşti, în vizită la o prietenă din copilărie. Era foarte bolnavă, la secţia infecţioase şi avea nevoie de vizitatori să mai prindă curaj. Nu era ora de vizite – ceea ce m-a făcut să nu merg prea încrezător prin curtea spitalului. Am dat de un paznic, i-am zis ce treabă am şi … a început să comenteze. Ce credeam eu? poate puţină politeţe mă face să ajung mai repede la destinaţie, dar de unde? M-a învârtit cu teorii că mai bine nu vizitez, că dacă se ia boala, că de unde ne stim, s.a. Apoi i-am spus direct: “Ne ştim din copilărie, am mers la aceiaşi biserică de mici… ” , timp în care mi-a luat vorba de pe buze şi “Aa.. dar ce religie eşti?”. (cu alte cuvinte el nu mergea des la biserică).

I-am spus că sunt baptist, pentru că de mai bine de jumătate de an mersesem la o biserică protestantă – baptistă în Anglia. Şi să vezi ce mi-a zis! O ştii pe-aia cu “stinsul luminii?” in biserică? Cum să n-o ştii? A avut ‘grijă’ cineva, Dumnezeu să-i mustre tare, să răspândească zvonul că protestanţii sting lumina în biserică şi fac “prostii”, care cum apucă. Asemenea manipulare religioasă nu vezi decât în România, vă spun sincer! Pentru a-şi păstra enoriaşii, diverse religii aruncă cu noroi în celelalte iar eu nu înghit mizeria asta.

Măi oameni buni, am rămas scârbit să aud ce imaginaţie scârboasă avea, cu ce cuvinte spurcate vorbea despre … , despre mine în principiu. Şi habar nu avea ce sunt, ce gândesc. “Lasă că ştiu eu, că voi, că voi sunteţi dinăia care..“.  Am combătut politicos, timp de un minut, prejudecăţile lui dar mai rău începea, aşadar i-am mulţumit că m-a condus la intrarea corectă şi am urcat scările. Dacă eram pe aceiaşi lungime de undă  cu el, îi trăgeam un pumn în faţă şi îmi vedeam de drum.

Ştiţi care este problema în România? Cel care ar trebui să apere spitalul de bădărani, tocmai acela este bădăran.

prejudiceÎnţeleg că eşti de altă religie, dar să jigneşti fără să cunoşti? Ce mizerie!  Era ortodox, dar poate doar din naştere (Ortodoxul adevărat are aceiaşi poruncă divină de a iubi, sau măcar de a respecta pe aproapele său.) Citeşte: crestinortodox.ro). Am prieteni ortodocşi foarte cumsecade, oameni de încredere, decenţi – deci nu judec omul după religia în care se naşte.   Dacă ar fi să analizăm sau am avea dreptul de a judeca pe oameni, ar trebui să ne uităm la modul lor de viaţă. Vreau doar să sesizez o problemă de bun simţ, o problemă pe care am întâlnit-o des.

Există oameni care nu au vedere sau miros, şi ajungi să ai compasiune pentru ei atunci când îi cunoşti pentru că la ei nu se vindecă treaba asta. Totuşi nu văd în mine compasiune faţă de cei care sunt nesimţiţi (ca să nu folosesc alt termen) şi nu dau semne de regret. Mă chinui, mă chinui mult să-i înţeleg.

 
2 Comments

Posted by on May 12, 2015 in Creştinism, Critică, Despre oameni

 

Tags: , , ,

2 responses to “Bunul simţ şi nesimţitul.

  1. Manu

    May 12, 2015 at 7:27 am

    😀 A venit acum cativa ani o tanara la biserica noastra… Prima data cand venea, invitata de o colega de facultate. Auzise despre zvonul cu stinsul luminii, dar.. a zis sa accepte invitatia.

    Chiar in seara aia, in timpul predicii, s-a luat curentul :D.

    Tanara este azi crestina si ea. Dar nu as vrea sa stiu ce a fost in gandul ei in acel moment :d

     
    • Mihu

      May 12, 2015 at 7:42 am

      😀 Ce situaţie hazlie! Îţi dai seama că, poate a fost spre binele ei, să-i fugă prejudecăţile.

      Zvonul acesta circulă de zeci de ani şi nimeni nu ştie cine l-a iniţiat. Eu nu am auzit de nicio biserică protestantă să fi avut asemenea întâmplare. În plus, crezi că nu s-ar da la ştiri? Crezi că n-ar fi mers sub acoperire cei de la cancan si alte ziare, ca să promoveze? Totuşi, în aceiaşi săptămână, am auzit două persoane complet diferite spunând acelaşi zvon, aşa cu .. convingere!

       

Scrie părerea ta ...

 
