RSS

De ce înjură copiii?

29 Mar

Tot navigând pe internet am găsit ceva interesant la Jimmy Kimmel show. Nu este un tip chiar decent dar mai are interviuri interesante – din care putem învăța câteva chestiuni despre oameni. De data asta este vorba despre cuvinte obraznice/înjurături pe care le învață copiii. Ca unul care are 9 nepoți deja și planuri de a avea copii, ma simt responsabil în privința asta.

Uite ce învață copiii de la mamele lor:

372c38a67259fd443ce1a0e9805eaa97Iar, dacă nu învață doar de la mame, tot își îmbogățesc vocabularul de pe undeva. Îmi amintesc că unul dintre nepoței (la 3 ani) se juca frumușel cu jucăriile lui, când deodată a spus o replică între cele două jucării din mâinile lui. “Ești un caca”, spuse una din jucării, iar nepotul râse ca și cum altul ar fi spus replica. Am râs, trebuie să recunosc 🙂 . Ba chiar am povestit colegilor de birou – la vremea aceea – și au ținut minte vorba pentru o vreme, ca resursă de comedie.

Săptămâna trecută ședeam pe un zid, printre brazi, iar niște copii de 5-6 ani vorbeau între ei. Deodată unul a scos o înjurătură în discuție și a fost mustrat în șoaptă de către un coleg “Măi, dar dacă te auzea cineva? Nu e bine să vorbești așa”. După trei secunde m-au zărit și băiatul care își mustrase colegul a spus răspicat, ca să îmi atragă atenția, “Ți-am zis eu că nu e bine să vorbești urât?”. L-am privit și i-am aprobat mustrarea cu un zâmbet, în timp ce îi creștea inima și își tachina colegul: “Uite, mi-a zâmbit!! Deci am dreptate!”

nu injura de fata cu copiiiÎn două-trei alte ocazii am mustrat niște tineri pentru că vorbeau urât în parc – mai ales că nu voiam să-și umple nepoțeii mintea cu așa ceva.Și-au cerut iertare și au încetat.. Ce încerc să spun? Cred că încă putem avea un impact pozitiv pentru limbajul copiilor de lângă noi. Numai să ne pese.

Dacă lăsăm generația de după noi să devină mai liberă la obsecenitate și mereu gata să răspundă cu jignire, cu înjurături, cum credeți că se va face lumea mai buna?

 
6 Comments

Posted by on March 29, 2015 in Aşa NU!, Despre oameni, Informativ

 

Tags: ,

6 responses to “De ce înjură copiii?

  1. madmoisellesarcastique

    March 31, 2015 at 9:25 am

    Mirel, nu știu unde întâlnești tu oamenii ăștia atât de înțelegători 🙂

     
    • Mihu

      March 31, 2015 at 10:06 am

      Pãi, când umblii cu doi nepoti prin parcul de copii, sunt si ei mai întelegãtori. E drept sunt englezi si poate educatia i-a provocat sã-si cearã iertare:)

       
      • madmoisellesarcastique

        March 31, 2015 at 8:57 pm

        Ah, credeam că refereai la parcurile de prin țară. 🙂

         
      • Mihu

        March 31, 2015 at 9:17 pm

        Cred că aceasta va fi o altă discuție, o altă scriere în vremea când mă voi revolta 🙂

         
  2. anamaria

    April 4, 2015 at 4:34 pm

    Acasa Rares nu aude cuvinte urate, cu atat mai mult injuraturi, dar imprumuta uneori cuvinte urate de la colegii de gradinita. Cat despre ce spuneai de cei din jur si eu le atrag atentia. De felul meu sunt fricoasa si timida si imi vad de treaba, dar cand vine vorba de copiii mei am un curaj:))). Asa ca am atras atentia cand a fost cazul asupra limbajului. Pana acum nu m-a injurat nimeni cand am facut asta, dar nu-i timpul pierdut:)))

     
    • Mihu

      April 4, 2015 at 10:13 pm

      Și chiar dacă vei fi înjurată, Ana, curajul acesta merită! Adică să le fie lor rușine, nu ție 🙂

      Asta spuneam și eu despre nepoțel. El nu aude limbaj urât în familia lui, dar are colegi de grădiniță care sunt plini de viruși de felul acesta – întocmai ca o gripă – și imediat se ia. Oh, oare ce vaccin există pentru caracter?

       

Scrie părerea ta ...

 
