RSS

Dezamăgiri – We all need saving

23 Mar

cryingEste ciudat cum, în același timp, unii trăiesc bucuria din plin iar alții vor să-și curme viața. Pentru unii s-a umplut paharul bucuriei, pentru alții paharul s-a vărsat complet. Deși ne lasă Dumnezeu atâtea bucurii, parcă necazul ni le ascunde pe toate câteodată și vedem pe tot “ecranul” doar motivele de suferință. Doar pata neagră de pe cămașa albă, doar pe aceea o vedem!

Ieri veneam, târziu în noapte, de la bucuria prietenului meu cel mai vechi. De fapt au fost doi prieteni mai vechi, dar prietenia cu el a rămas constantă, crescândă. Acum s-a căsătorit. M-am bucurat din plin de nuntă, de invitați, de buna dispoziție, pentru că bucuria lui m-a molipsit și pe mine.

Dar toată bucuria aceasta a trecut când am rămas singur, așteptând trenul de la ora 23:00. Am simțit cum se așează un nor negru deasupra capului meu. Îngrijorare, dezamăgire, neîmplinire, eșec . Bucuria unora ajunge să fie cel mai bun combustibil pentru tristețea noastră – uneori. Și nu spun că nu m-am bucurat pentru el. M-am bucurat! Dar nu și pentru mine :). Nu este așa că ne comparăm viețile cu ale altora, nivelul bucuriei noastre cu cel al oamenilor mai bucuroși? Sănătatea, situația financiară, familia, prietenii, diplomele, locul de muncă și chiar statura/greutatea  – pe toate ajungem să le comparăm.

Tot comparând, am devenit melancolic, m-au apucat doruri, visuri. Devenisem mic, mic.

Adineaori am vorbit cu una dintre surioarele mele, pe care mi le-am făcut într-o tabără de copii. Suferea după despărțirea de prietenul ei, și din oftică pentru că mama ei – care a părăsit-o de mult – i-a vorbit urât și a jignit-o public. Să nu te doară inima pentru o adolescentă care vrea să-și ia viața și scrie asta și pe Facebook?

Imediat, problemele mele au devenit mai mici, i-am oferit sfaturile mele de frate și mai ales să se roage la Bunul Dumnezeu. Eu nu vindec suflete – știe asta – și totuși mi-a spus că datorită mie și a unei fete din tabără nu va face nicio prostie.

handMi-a mai spus și nepoțica azi : “I’ve got a heart on my shirt, because i love you”, și am crezut că este cel mai frumos moment al zilei – dar să știu că pentru niște vorbe bune s-a calmat un suflet amăgit de moarte, m-a pus pe gânduri.  Sentimentele sunt năvalnice în vreme de suferință, și oricât de buni înnotători am fi, ne cufundăm mai mult în valurile deznădejdii.

Mi-am amintit de cântecul de mai sus. Atât de clar îmi este acum că toți avem nevoie să fim salvați din dezamăgirile vieții. Pentru că le avem – de aceea avem nevoie de o mână întinsă.

 A ta poate!

 
4 Comments

Posted by on March 23, 2015 in Cugetare, Despre oameni

 

Tags: , , , , ,

4 responses to “Dezamăgiri – We all need saving

  1. Lavinia

    March 24, 2015 at 6:48 pm

    „Sentimentele sunt năvalnice în vreme de suferință, și oricât de buni înnotători am fi, ne cufundăm mai mult în valurile deznădejdii.” – Cât de adevărat! Și ce repede ne lăsăm duși de avalanșe de sentimente, făcând uneori greșeli teribile…

    Frumos și relevant articol!

     
    • Mihu

      March 24, 2015 at 7:03 pm

      Vorbesc ca unul experimentat, observi? 🙂 Și ce ușor este să te înneci când nu este nimeni pe aproape, să vadă cum dai din mâini și cum țipă inima în tine. Încerc să vorbesc nu despre mine, dar mă gândeam la inima surioarei mele, care țipă de durere . Nu ai părinții aproape, nu ai prieteni? Cauți iubit. Apoi, problema vârstei este că îl caută în locul greșit, poate din disperare.
      Oh.

       
      • Lavinia

        March 24, 2015 at 7:09 pm

        E bine că mai sunt și oameni care observă problemele celorlalți, într-o lume în care fiecare e absorbit de propriul univers!

        Problema cu relațiile e atât de complexă… Absența părinților are, într-adevăr, printre consecințe și căutarea de afecțiune în relații toxice. Iar inimile frânte și lipsite de dragostea părintească cu greu se refac.

         
      • Mihu

        March 24, 2015 at 7:12 pm

        Asta, în cazul în care se mai refac. Când auzi despre “îmi iau viața” nu trebuie să crezi că e glumă. Prea mulți au dovedit că se poate.

         

Scrie părerea ta ...

 
