RSS

Un copil răpit pe stradă

16 Mar

Am adunat multe lucruri de scris dar unul, destul de urgent, nu-mi dă pace. Am auzit două știri doar săptămâna asta, despre copii răpiți în plină stradă. Cine știe câte altele n-or mai fi?!

female-child-with-hand-over-her-mouthUna dintre știri părea prea îndepărtată ca să ne afecteze, pe undeva din Washington, un tânăr de 15 ani a răpit un prunc de 22 luni. Am crezut că doar la ei sunt nebuni și oameni cu instincte de animale. Dar apoi am citit o știre despre un băiat de 11 ani răpit în centrul Focșaniului de către un bătrân de 60 de ani. Tocmai la mine acasă, iar trecătorii nici măcar nu au intervenit după strigătele copilului. Vă vine să credeți? Doamne ferește, uite momente când aș fi în stare să plesnesc pe cineva, indiferent de vârstă!

În știrea de mai jos am fost impresionat de frățiorii pruncului răpit. Cum adică să ai curaj, la 9-12 ani, să fugi după un asemenea nemernic? Și, pentru că au avut curaj, au intimidat pe nemernic și și-au salvat frățiorul.

Asta nu-mi dă pace, că au copiii curaj să sară în ajutor pe când adulții se poartă ca niște legume. Rușine focșănenilor care n-au intervenit. Un copil răpit este mai aproape de viol sau altă formă de sclavie decât ne imaginăm.

Cred că sunt momente când, deși tremurăm de frică, trebuie să acționăm. Când este vorba despre dreptate, Dumnezeu a pus în conștiința noastră dorința de a interveni. Problema cu cei care nu intervin, inclusiv problema mea uneori, este că ne-am înconjurat de comfort. Iar Comfortul ucide Conștiința.

Să avem, dar, grijă cu ce ne alimentăm zilele. Candy crush, All about that bass, Big bang theory (serial comedie), nu cred că ne vor încuraja să intervenim în situații de felul acesta.

 
2 Comments

Posted by on March 16, 2015 in Aşa NU!, Întâmplări, Despre oameni

 

Tags: , , , , ,

2 responses to “Un copil răpit pe stradă

  1. anamaria

    March 18, 2015 at 7:01 am

    Am citit un articol in care o mamica povestea cum un individ incercase sa-i ademeneasca baiatul folosindu-se de un alt copil :(. A fost ca o palma pe care am primit-o si mi-am dat seama ca eu nu-mi pregatisem copilul pentru astfel de situatii. Asa ca, impreuna cu sotul si baietelul, am facut scenarii cu bomboane, jucarii, oameni care ofera, primesti – nu primesti, pana a inteles mesajul :(.

     
    • Mihu

      March 18, 2015 at 11:23 am

      Ce bine faci cã esti în gardã. Am cunoscut pãrinti care nu mai stiau cum sã scape de pruncii lor. Altii îi vând, sã mai facã un ban..

       

Scrie părerea ta ...

 
