RSS

Cu telefonul peste tot

21 Feb

woman-using-smart-phone-on-bicycleIeri , când mă întorceam de la servici, am pățit o întâmplare tragic-comică. Pe trotuar, din sens opus, venea o femeie, de aproximativ 35 de ani, pe bicicletă și cu telefonul în mână. Nu se uita la mine, dar intuiam că mă vede cu coada ochiului. Trotuarul era mic, deci trebuia să mă privească, ori să mă lovească.

Este destul de dificil să folosești un telefon cu touchscreen în mișcare, dar ea se descurca destul de bine – poate că femeile chiar sunt multifuncționale, cum se zice – .

amusedMă uitam la ea cu jumătate de zâmbet asemenea cu băiatul din imagine, și observam cât de concentrată era la telefon.  Privirea mea avea un aer întrebător, iar întrebarea care se putea citi pe fruntea mea era : “Seriously? Chiar așa?” 🙂  Când ne-am intersectat privirile a început să zâmbească, iar eu să râd. Am râs chiar tare, de ea, de mine. Nu râdeam din răutate iar ea știa că exagerează, tocmai de aceea a început să râdă și ea.

Râdeam pentru că așa facem toți. Știm că exagerăm cu telefoanele, dar nu schimbăm asta. Nu ne mai imaginăm viața fără telefon chiar dacă sunt zile când nu ne sună nimeni.  Știm multe dintre greșelile noastre dar zâmbim și ‘pedalăm’ mai departe. – Sper că nu juca  (acel) Candy Crush, pentru că situația ar fi și mai amuzantă.

Până anul acesta am evitat să îmi cumpăr smartphone, tocmai pentru că vedeam pe alții cum exagerează. Acum am și eu. Acum e mai simplu să ignor pe cei de lângă mine. Urât lucru!

Pe mine mă face să îmi țin mintea prea ocupată și nu am timp să mă gândesc la problemele adevărate. Pierd timpul. Am nevoie de o pauză și de-asta încep să-mi mai uit intenționat telefonul prin cameră în ultimul timp. În plus, ce exemplu dau nepoților mei? Că telefonul ar fi un fel de refugiu?

Mi-am amintit de clipul de mai jos. Ce părere aveți, merită să ne umplem timpul cu virtualul? Mai putem să lăsăm telefonul pe acasă? 🙂

 
14 Comments

Posted by on February 21, 2015 in Aşa NU!, Despre oameni

 

Tags: , ,

14 responses to “Cu telefonul peste tot

  1. narcisa73

    February 21, 2015 at 6:49 am

    Încă n-am fost convinsă să îmi cumpăr un smartphone. Cu telefonul pe care îl am acum nu prea am ce face în afară de a folosi funcțiile normale ale unui telefon, și cred că e mai bine așa… mă descurc foarte bine și cu el.
    Și așa petrec cam mult timp online, nu am nevoie să cresc acest timp cu ajutorul telefonului.

     
    • Mihu

      February 21, 2015 at 11:52 am

      Eu l-am păstrat și pe cel vechi, un Nokia de culoare roșie, hehe. În cazul în care mă supără smartphone-ul, îl fac cadou 🙂
      L-am luat pentru Gps, având în vedere că locuiesc, pentru un timp, în Anglia. Și chiar a fost folositor.

      Cât despre internet, de asta îmi era frică și mie, tocmai să nu pierd timpul și pe telefon, mai ales că pe acesta îl pot lua cu mine oriunde, iar orice încărcare îți oferă și opțiunea de internet.

       
  2. dorotheaventer

    February 21, 2015 at 7:25 am

    Am auzit zilele trecute un băiat care mi-a zis că atunci când vorbește cu cineva la telefon, se poate concentra doar dacă se mai și joacă flappy bird și cântă la chitară, toate în același timp. Deci nu doar femeile sunt multifuncționale. :))

     
    • Mihu

      February 21, 2015 at 11:55 am

      Are mai multe mâini? :)). Eu mai dau peste mână celor care vorbesc cu mine, cu privirea în telefon. Îți trebuie puțin curaj, dar trebuie.

       
      • dorotheaventer

        February 22, 2015 at 7:57 pm

        Nu, nu are mai multe mâini. :))
        Până acum n-am avut parte de asemenea experiențe, dar dacă ar vorbi cineva cu mine cu privirea în telefon, probabil aș inspira curaj și aș face același lucru. E urât să stai cu cineva și să fii doar cu telefonul, iar când vorbește dacă îți găsești altă ocupație îi arăți ori că ești plictisit ori că nu-l respecți.
        O săptămână faină, plină de realizări! 🙂

         
      • Mihu

        February 22, 2015 at 8:12 pm

        Multumesc. Iti doresc o sãptãmânã plinã de curaj si tie:)

         
      • dorotheaventer

        February 22, 2015 at 8:21 pm

        Mersi! 🙂

         
  3. wholeblackebeverything

    February 21, 2015 at 11:16 am

    Poți lăsa telefonul acasă , dar la sigur te vei întoarce după el . Și ai dreptate , în el te poți ascunde de ceilalți , și asta’i aproape cel mai important lucru uneori . Ha :))

     
    • Mihu

      February 21, 2015 at 12:00 pm

      Oare cum am ajuns așa? Eu m-aș întoarce după el, măcar pentru a vedea ora :D.
      M-am bucurat și de avantajul despre care spui. Am ignorat pe câțiva care … meritau. îmi pare rău că nu țin căștile după mine. Ar fi fost și mai interesant . Hehe.

       
      • wholeblackebeverything

        February 21, 2015 at 6:41 pm

        Ha , da , căștile la fel sunt o bună alegere . Dar eu nu le plac 😀 sunt chestii stranii , cred eu . Dar sunt bune .

         
      • Mihu

        February 21, 2015 at 8:04 pm

        In unele situatii, spre exemplu in tren, nu mai sunt stranii:D

         
      • wholeblackebeverything

        February 21, 2015 at 8:54 pm

        Exact 😀

         
  4. Lavinia

    February 21, 2015 at 5:13 pm

    Chiar se merită să mai facem experimente de genul „uitatului” acasă. Săptămâna asta, eu mi l-am uitat neinteționat în mașina cuiva și chiar dacă a doua zi l-am primit înapoi, a fost foarte ciudat fără el, deși, vorba ta, sunt zile în care nu ne sună nimeni. 😀 Smart și totuși nu prea smart telefoanele astea. :))

     
    • Mihu

      February 21, 2015 at 6:15 pm

      E mai bine când regizãm noi experimentul:))

      Mie mi-e teamã cã noi nu prea suntem Smart în utilizarea lor. Sii, devine riscant sã le pierdem cu toate documentele si pozele de pe card, apoi parolele de la toate conturile noastre, inclusiv cel bancar.

       

Scrie părerea ta ...

 
