RSS

Avionul care cade.

05 Feb

Un avion care călătorea spre Taiwan s-a prăbuşit ieri într-un mod neaşteptat. Imediat după decolare, avionul cu 58 de pasageri s-a răsucit, a lovit un pod şi un taximetrist şi a sfărşit în canalul unui râu. Au murit cel puţin 31 de pasageri.

Tragedia pare mică, pentru că deja suntem obişnuiţi cu numere mari. Dar 31 de persoane decedate, fără să fie vina lor? Avionul era în funcţiune doar de un an de zile! Pentru familiile pasagerilor decedaţi, vestea aceasta frige.

Taiwan-Plane-Crash-Passenger-Jet-Hits-Bridge-672x348Văzusem ieri ştirea aceasta, şi azi dimineaţă aveam “drum” din Anglia spre România. Nu a fost chiar încurajator clipul, cu o zi înainte de plecare, nici pentru mine, dărămite pentru doamna de vreo 35 de ani care stătea lângă mine. Era tăcută, speriată şi i se făcuse rău, iar eu nu înţelesesem de ce. După vreo oră de citire am intrat în vorbă cu ea şi ce .. repede a trecut timpul.

Era primul ei zbor şi se temea mai ceva ca de moarte. Ar fi mers cu maşina, dar nu mai era timp. Mama ei era pe moarte şi nu era timp de frică. Desigur există şi frica aceasta, să mori chinuit. Ştim cu toţii că vom muri, dar majoritatea visează să moară de bătrâneţe sau în somn. Nu se întâmplă cum vrem noi. Întrebarea nu este dacă “Se poate întâmpla şi mie?” ci, mai degrabă, “Când va fi rândul meu?”.

Îmi place foarte mult cum scria David în psalmii lui

“16 Cînd nu eram decât un plod fără chip, ochii Tăi mă vedeau; şi în cartea Ta erau scrise toate zilele cari-mi erau rânduite, mai înainte de a fi fost vreuna din ele.

17 Cât de nepătrunse mi se par gândurile Tale, Dumnezeule, şi cât de mare este numărul lor!”

Cred că este foarte importantă atitudinea cu privire la viaţă. Dacă o privim ca un dar de la Dumnezeu o vom trăi cu recunoştinţă. Ori… dacă o privim ca pe ceva ce merităm, ne vom strădui toată viaţa să fugim de moarte. Aşa este egoistul – încearcă să păstreze chiar şi ce nu este al lui.

 

P.s. Ce părere aveţi de taximetristul din filmare? Cum să faci accident cu un avion şi să scapi viu? Ce le spui celor de la asigurări – că te-a lovit avionul?

 
6 Comments

Posted by on February 5, 2015 in Cugetare

 

Tags: , , ,

6 responses to “Avionul care cade.

  1. Blogul Nimanui

    February 5, 2015 at 11:46 pm

    Profund.. În maniera asta mi-ar plăcea să ascult toate știrile, însă în ziua de azi se pune mai mult accent pe ,,tragediile” politicienilor și așa-ziselor vedete, pe când lucrurile ce îndurerează un număr semnificativ de oameni sunt prezentate oarecum detașat… Iar taximetristul, pare rupt din filme ceea ce i s-a întâmplat, nu am ce spune.

     
    • Mihu

      February 6, 2015 at 12:02 am

      Mulţumesc 🙂 Mă bucur că s-au săturat şi alţii de vedete şi politicieni. Sunt atâtea întâmplări şi persoane de la care putem învăţa lecţii de viaţă… şi puţini le caută. Preaaa puţini.

      Că tot spui de film, au încercat în Taken 3 să facă un accident între maşină şi avion, dar realitatea bate filmul. 🙂

       
      • Blogul Nimanui

        February 6, 2015 at 12:09 am

        Eu dau de întâmplări și persoane de la care pot învăța (așa ca dumneavoastră și articolul de față) fără să vreau… Numa’ bine! 😀

         
      • Mihu

        February 6, 2015 at 8:40 am

        Ah, nu mã refeream tocmai la mine. La evenimentele si persoanele pe care le recomand mi-era gândul. Dar vã multumesc din nou 🙂 si va doresc o zi plinã de recunostintã.

         
  2. Manu

    February 6, 2015 at 6:27 am

    Iei, Mirel revine! Ne vedem la Lepsa? 😀

     
    • Mihu

      February 6, 2015 at 8:33 am

      Vin o fugã. Ce repede ai descoperit 🙂

       

Scrie părerea ta ...

 
