RSS

Zâmbetul de copil

12 Dec

eu cu zackAm fost azi la grădiniţa nepoatei mele, la serbarea de Crăciun. Ştiam costumaţia ei de dinainte şi aveam aşteptări să văd o scenetă frumoasă. Toată săptămâna a încercat să mă impresioneze prin costumul ei de îngeraş, şi mi-a plăcut entuziasmul ei  Acum eu eram cel entuziasmat, în faţa unui podium luminat de beculeţe colorate şi cu un brad frumos pe undeva prin stânga scenei.

Copiii au intrat pe scenă, în ordinea stabilită de educatori, fiecare îmbrăcat cu gingăşie în mag, ciobănaş sau îngeraş.  A intrat şi nepoţica mea, iar eu abia aşteptam sceneta..

Au fost câteva cântece şi .. game over! A fost plăcut  – deşi la 3-5 ani, mai niciunul nu ştia bine versurile. Am zâmbit mult, am râs la unele stângăcii pe care le faceau dar a durat prea puţin şi eu venisem cu aşteptări. Nici măcar n-au făcut scenetă!

Am observat că am o atitudine greşită şi mi-am amintit de zâmbetul nepoţelei când a intrat pe scenă şi ne-a zărit. Atâta zâmbet, atâta bucurie,… şi pentru ce? Pentru prezenţă!  🙂

Toate zâmbetele făceau evenimentul să pară de 10 ori mai important decât a fost. Zâmbetele de copii sunt frumoase! Chiar sunt! Au ceva puritate acolo, cum noi nu reuşim să mai avem atât de des. Şi dacă nu zâmbesc ei, este posibil că îi tratăm ca pe oameni mari. Nu este nimic mai amuzant decât un adult care se înjoseşte, tehnic vorbind, ca să facă pe cei mici să râdă.

Copii trebuie să zâmbească, şi noi trebuie să le dăm prilejul de a zâmbi sincer, chiar dacă falsează sau nu ştiu versurile; chiar dacă sunt stângaci. Dacă nu sunt încurajaţi acum, când încearcă ce pot pentru vârsta lor, cum vor înflori mai încolo?  (Ştiu că ştiţi asta, dar eu uit şi trebuie să-mi amintesc cumva)

Asta m-a făcut să am o altfel de zi, foarte aproape de ei, căutând spiritul lor de copii. Mi-am învăţat nepoţelul să aplaude după fiecare cântare, şi începea să se bucure de asta. M-au provocat să fac diverse chestii din hartie. Ne-am alergat prin casă, şi ..îmi place cel mai tare când îi prind la gâdilat! Este cea mai frumoasă tortură la care îi expun:)) pentru că zămbetul lor face mult în inima mea.

Aveam de gând să împărtăşesc cu voi melodia de mai jos, dar am aşteptat motive şi era cât pe ce să o uit. Este vorba despre zâmbete. “You’re never fully dressed without a smile!”

Este frumos să ai zâmbetul mereu pe buze, dar mai frumos este să poţi să îl dăruieşti celui care are nevoie. 

 

 
2 Comments

Posted by on December 12, 2014 in Cugetare, pentru jogging

 

Tags: , , , , ,

2 responses to “Zâmbetul de copil

  1. Flory

    December 13, 2014 at 11:12 am

    Ma bucur ca ai fost present la serbare frate, chiar daca aveai mari asteptari de la fetitza mea, nu ai ramas dezamagit.
    Un zambet de la copilul fericit are un impact mare, anu trecut la prima ei serbare, ma gandeam la faptul ca nu voi putea sa vad pe Ruby vreodata stand acolo pe scena sa zambeasca, si asta ma face sa apreciez orice zambet de la copii mei. Vreau sa ii vad fericiti, nu pot mereu sa ii fac fericiti dar voi Incerca toata viata sa ii invat de dragostea pentru cer si asteptarea lui Isus.
    Multumesc pentru faptul ca esti cu noi in anotimpul acesta din viata noastra, esti apreciat mult pentru fiecare zi cand ne ajuti la mancare, la joaca, si la babysitter…:) vei Fii foarte apreciat de o fata care va Fii sotia ta, ca de acum ai experienta. God bless you brother!

     
    • Mihu

      December 13, 2014 at 3:25 pm

      Haha, eram şi sigur că intri de curiozitate :)). Oricum, aşteptările au fost aşa, până mi-am dat seama de vârsta lor. 😀

      Cu plăcere:).. Sper să fie cum zici.

      P.s. Despre filmul acesta îţi ziceam că e bun de văzut. Cel din clipul muzical 😀

       

Scrie părerea ta ...

 
