RSS

Plictisit de aceleaşi adevăruri? – iată părerea lui C.s. Lewis

29 Nov

Astăzi, 29 Noiembrie, se împlinesc 51 de ani de la moartea unuia dintre cei mai influenţi scriitori creştini ai secolului XX,  C.s. Lewis. Omul acesta a fost atât de ascuţit în gândire, încât nu ai cum să nu fii surprins de ceea ce scrie.

Recent m-am înscris la o Bibliotecă, undeva în Anglia, şi am fost impresionat să găsesc câteva dintre cărţile lui pe rafturile bibliotecii. Am mai citit câteva dar voiam în mod deosebit să citesc  “Creştinismul redus la esenţe”, sau “Mere Christianity” şi pot să spun că este o carte care întrece aşteptările mele! Foarte creativ în modul lui de a scrie şi foarte provocator! El însuşi a fost un ateu convins, om de educaţie înaltă, şi totuşi a fost îngenunchiat de adevărurile lui Dumnezeu.c.s. lewis

Apreciez limbajul lui din carte, pentru că nu scrie cuvinte teologice grele de înţeles, ci simplu (cel puţin cartea pe limba engleză aşa este), cu o gândire logică şi plin de încredere.

„Creştinismul redus la esenţe” (publicată în 1952) a fost votată cartea secolului XX în anul 2000, de revista Christianity Today. În această carte, C.S. Lewis îşi doreşte să explice învăţăturile fundamentale ale creştinismului, într-o manieră simplă, care să evite controversele religioase. Stilul captivant în egală măsură pentru cei cu studii medii, cât şi pentru intelectuali a făcut din această lucrare una memorabilă pentru orice creştin. 

sursa: www.pasi.ro

Uite un pasaj pe care mi l-am notat. Am pus o notă deasupra citatului care spune cam aşa: “Plictisit de aceleaşi adevăruri?”

“Poate că aţi avut sentimentul că eraţi gata să mă ascultaţi câtă vreme aţi considerat că aveam de spus ceva nou; dar dacă se dovedeşte a fi doar religie, ei bine, lumea a încercat soluţia aceasta şi tu nu mai poţi întoarce ceasul înapoi. Dacă cineva simte astfel, aş vrea să-i spun trei lucruri.

Mai întâi, cu privire la întoarcerea ceasului înapoi. Credeţi că aş glumi dacă v-aş spune că puteţi da ceasul înapoi, şi dacă ceasul arată ora greşită adeseori acesta este tocmai lucrul normal pe care trebuie să-l faceţi? Aş vrea însă să mă îndepărtez de idea ceasurilor. Noi toţi dorim progresul, dar progres înseamnă să ajungi cât mai aproape de locul unde vrei să fi. Dacă ai făcut o cotitură greşită, a continua să mergi înainte pe acelaşi drum nu te duce mai aproape de ţintă. Dacă eşti pe drumul greşit, progres înseamnă să te întorci şi să mergi până la drumul bun; în cazul acesta, omul care se întoarce cel mai curând la drumul bun este omul cel mai progresist.

Noi toţi am observat lucrul acesta atunci când am făcut socoteli de aritmetică. Când am început greşit o adunare, cu cât îmi dau seama mai repede că am greşit şi o iau de la început, cu atât mai repede voi reuşi. Nu există nimic progresist în a fi încăpăţânat şi a refuza să admiţi că ai greşit. Eu cred că dacă vă uitaţi la starea
prezentă a lumi, este foarte clar că omenirea a făcut o greşeală enormă. Noi suntem pe drumul greşit. Şi dacă este aşa, trebuie să ne întoarcem. A ne întoarce din cale este cel mai rapid mod de a înainta.”

 
6 Comments

Posted by on November 29, 2014 in Creştinism, Cărti, Despre oameni

 

Tags: ,

6 responses to “Plictisit de aceleaşi adevăruri? – iată părerea lui C.s. Lewis

  1. horvathliviu

    April 7, 2015 at 10:30 pm

    C.S.Lewis mi-a stârnit dragoste pentru treburile cereşti

     
    • Mihu

      April 8, 2015 at 8:16 am

      Care carte te-a provocat, in special, de la el?

       
      • horvathliviu

        April 8, 2015 at 8:29 am

        I-am citit aproape toate cărţile, şi recitit. De la mitologia Narniei la trilogia cosmică. Spiritul lui Lewis e în toate.

         
      • Mihu

        April 8, 2015 at 8:46 pm

        Sunt sigur că au fost multe descoperiri frumoase. Eu am citit doar patru, dar plănuiesc curând să citesc și Cronicile. Cred că putem spune amândoi “cine umblă cu înțelepții se face înțelept” :). Pentru că și cititul este tot o formă de umblare.

         
      • horvathliviu

        April 9, 2015 at 4:49 am

        C.S.Lewis e pentru noi ce a fost Pavel pentru întreaga Mediterană.

         

Scrie părerea ta ...

 
