RSS

Francis Chan – “Giving up”

09 Jul

Aş fi postat nişte gânduri, dar nu sunt complete. Aşa că m-am gândit să vă recomand ceva ce am ascultat în seara aceasta. 8 minute!

Îmi place la Francis faptul că priveşte profund la lucrurile eterne, la aspectele cele mai importante ale vieţii. Mai sus aveţi o înregistrare destul de veche, dar valoroasă:)

Până la urmă, care este cel mai important lucru din viaţă? Aveţi alte idei?

Advertisements
 
18 Comments

Posted by on July 9, 2014 in Creştinism, Meditaţie, Predici

 

Tags: , ,

18 responses to “Francis Chan – “Giving up”

  1. Cristina

    July 9, 2014 at 10:37 pm

    Cam socialist tipul….

     
    • Mihu

      July 10, 2014 at 8:05 am

      Mai concis, cu ce nu esti de acord?:)

       
      • Cristina

        July 10, 2014 at 1:55 pm

        El promoveaza “social justice”, care inseamna marxism, mai concis.

         
      • Mihu

        July 10, 2014 at 3:12 pm

        Prin ce vorbe a promovat asta. Cel putin doua fraze clare, te rog:)

         
      • Cristina

        July 10, 2014 at 3:29 pm

        Da, ca am timp sa ascult toate predicile sale si sa citesc tot ce a scris ca sa-ti arat asta. Poti cauta si tu, ca e plin internetul. Este un semnal de alarma. Vrei sa il iei in considerare sau nu e treaba ta.

         
      • Mihu

        July 10, 2014 at 4:53 pm

        Ma refeream la discursul de mai sus:) Eu am ascultat mai multe de la el si nu cred ca este asa cum zici. Tocmai din cauza asta iti ceream niste dovezi.

        E in regula. Ma bucur ca nu ai gasit;)

         
      • Cristina

        July 10, 2014 at 5:10 pm

        Sint destule dovezi care arata ca susține socialismul. Daca nu ai găsit poate este ca nu ai ascultat cu atenție sau poate nu ai știut ca susține asa ceva si ai ascultat fără sa analizezi. Asta este un pericol la care sint supusi cei care nu cunosc curentele existente. De aceea am vrut sa te atentionez.

         
      • Mihu

        July 10, 2014 at 5:31 pm

        Am citit doua carti de la Francis, si am ascultat zeci de discursuri, predici, de la el. Pot sa recomand cu tarie ceea ce sustine el:).

        Imi pare rau pentru ca privesti lucrurile in mod diferit.

        Cat despre curentele existente, trebuie sa recunosc ca nu stiu definitiile exacte, dar trebuie sa stii ca sunt mereu cu “ochii in patru”:)

         
      • Cristina

        July 10, 2014 at 5:33 pm

        Da, daca ești de acord cu social justice normal ca ii recomanzi cărțile. Dar nu este biblic.

         
      • Mihu

        July 10, 2014 at 6:01 pm

        Imi pare rau, nu ai adus niciun argument din discursul lui care sa-ti sustina ideea:) Nu pot sa discut pe presupuneri..

         
      • Cristina

        July 11, 2014 at 1:46 am

        In capitolul 5 din cartea sa, Crazy Love, spune: “whether we acknowledge our wealth or not, being rich is a serious disadvantage spiritually.”

        Serios? Iosif, David, Solomon au fost bogati. In NT mai gasim oameni destul de instariti. Cu ce sint ei mai dezavantajati spiritual decit cersetorii?

        Apoi, scoate din context ce s-a intimplat cu Zacheu. Zacheu si-a impartit averile ca urmare a salvarii nu ca o conditie a ei, cum zice Chan.

        Tot in cartea asta, Chan repeta cuvintele lui Isus spunind ca ingusta este calea…la care Chan adauga ca nu vor fi bogati pe calea asta. Ce are bogatia cu asta?

        Se pare ca Chan e obsedat cu faptul ca unii oameni au mai multi bani decit altii si doreste ca toti sa aiba la fel.

        In capitolul 6, el zice:

        “If you really want to experience God’s supernatural provision, then do as He says. Test Him. Give more than you can manage, and see how He responds.”

        Nu scrie niciunde sa-ti dai toti banii si toate averile sracilor, dimpotriva, in Luca 16:10-12 ne spune sa fim multumiti cu ce avem si ca trebuie sa administram cu intelepciune ceea ce ni s-a dat, nicidecum sa dam mai mult decit ne permitem. CUm altfel ai putea avea grija de familie?

        Capitolul 9 ni-l descrie si il lauda pe Rings, un om care primeste ajutor social si cica il sacrifica tot pentru prietenii lui cersetori. Chan il lauda si il da exemplu pe un om care primeste banii altor oameni. Rings nu sacrifica nimic pentru a-si hrani prietenii, el sacrifica banii altor oameni. Dar Rings e laudat. Oamenii care-i platesc ajutorul social nu-s laudati, bine ca le ia banii, nu?

        Dar stii care este problema? Indiferent cite citate as da, sint anumite persoane care prefera ca idolul lor sa nu fie detronat. Eu cind am auzit aceste lucruri despre Chan nu am asteptat sa mi se dea mura-n gura cu citate si cu note de subsol. M-am interesat eu si am citit. Asa ca stiu ca ce am scris mai sus nu va avea nici o importanta.

         
    • Mihu

      July 11, 2014 at 9:18 am

      Cristina, nu imi este idol:) Il privesc ca pe un exemplu.

      Uite, daca tot oferim citate din Biblie, iata doua citate venite direct de la Mantuitorul:

      1)”Mai lesne este să treacă o cămilă prin urechea unui ac, decât să intre un om bogat în Împărăţia lui Dumnezeu!” Marcu 10:25

      2) “Isus a zis ucenicilor Săi: „Adevărat vă spun că greu va intra un bogat în Împărăţia cerurilor.” Matei 19:23

      Bun. Acestea fiind spuse, Francis are tot dreptul sa spuna :“whether we acknowledge our wealth or not, being rich is a serious disadvantage spiritually.” Cum sa nu fie dezavantaj? Daca ai mari averi ajungi sa te increzi in propria putere.

      Se pare ca Francis are niste baze solide biblice in ceea ce spune. In plus tu imi dai exemple de oameni bogati care traiau inainte de Hristos. Da-mi exemple dintre cei care au trait dupa Hristos:)

      Apreciez ca de data asta ai venit cu doua-trei citate. In plus, te rog sa nu te superi pe mine, scopul meu nu este sa te contrazic.

       
      • Cristina

        July 11, 2014 at 1:55 pm

        Dar nu scrie niciunde ca e pacat sa fi bogat, asa cum insinueaza Chan. nu scrie niciunde ca NU intri in rai daca esti bogat. Nu scrie niciunde ca daca nu-ti dai toti banii, pacatuiesti.

        Chiar si un om care se foloseste de banii furati de catre guvern pacatuieste. Nu trebuie sa fi bogat ca sa fii dezavantajat, se pare ca si daca esti sarac si lacomesti la banii altora esti in aceeasi categorie. Asta este un semn al prorocilor mincinosi, iau Scripturile si le manipuleaza ca sa-si promoveze propria ideologie. Crezi ce vrei, nu ma intereseaza.

         
      • Mihu

        July 11, 2014 at 2:14 pm

        🙂 Eu n-am vazut inca citatul ca “bogatii n-ar ajunge in rai”. Daca imi dai citatul acesta de la Francis, promit ca-i scriu emailuri (poate ajunge sa le citeasca).

        Deocamdata n-am vazut manipulare la el. Imi pare rau sa te vad atat de revoltata, dar te asigur ca nu vad dovezi pentru revolta ta:)

        Multumesc pentru vizita.

         
      • Cristina

        July 11, 2014 at 3:14 pm

        Yes, keep telling yourself that.

         
  2. Bursucel

    July 11, 2014 at 12:48 am

    Nu l-am citit pe Francis Chan, dar la o scurtă căutare Google mi-a dăruit un pasaj care mi-a plăcut – It is true that God may have called you to be exactly where you are. But, it is absolutely vital to grasp that he didn’t call you there so you could settle in and live your life in comfort and superficial peace.

    În viață e important să nu fii superficial. E unul din principiile care te ajută să nu judeci pripit oamenii și să nu faci afirmații nefondate. Să încerci să-ți depășești condiția de simplu spectator și să faci ceva util în viață pentru tine și pentru cei din jur. 🙂

     
    • Mihu

      July 11, 2014 at 9:46 am

      Daa, ce citat frumos!! 🙂

      Superficialitatea in relatii este defectul omului care nu iubeste. Poate ca lucrul ce ma sperie cel mai tare este ca unora chiar le place starea de superficialitate, asa cum imi placea si mie in perioada liceului si chiar si in facultate.

      Tragic este ca se intampla si in povestile de dragoste: ajungi sa iubesti o persoana iar dupa un timp incepi sa devii superficial crezand ca deja iti apartine. Apoi se intampla exact cum spui, ajungi un spectator in propria relatie, asteptand mereu de la celalalt sa actioneze.

      Ce sa mai vorbim de relationarea cu ceilalti oameni, de care “nu suntem indragostiti”? Ce sanse sunt ca sa nu fim superficiali in relatia cu ei?:)

       
      • Bursucel

        July 11, 2014 at 11:00 am

        Ei, se vede treaba că mai ai de învățat, dar nu trebuie să te sperii – încă mai ai vreme! 🙂

        Atunci când iubești nu ești simplu spectator în relația în care ai intrat. Poți fi păcălit doar de actorul care-și joacă rolul alături de tine, clamând în numele iubirii ce-ți poartă încredere, respect și înțelegere. Nu e vina ta că persoana de lângă tine minte cu sfruntare și-și bate joc de sentimentele sincere pe care le nutrești. Nu tu posezi superficialitatea, ci actorul care vine în relație cu varii interese – c-or fi materiale sau doar vanitate, asta nu mai contează…

        Puțini oameni se nasc cu drag de semenii lor, să ții minte asta. Sunt doar simpli muritori mânați de egoism și plini de sine. Să nu-i judeci, doar să ții minte că fiecare își primește plata după faptele sale. E o vorbă care, cu toată ironia ei, conține o tonă de adevăr – Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită. 😉

         

Scrie părerea ta ...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: