RSS

Investeşte în copii

30 Jun

Îmi amintesc că eram mic. Doream să învăţ să cânt la un instument muzical, şi când îndrăzneam să mă apropii de orga lui tata sau chitara lui fratemiu .. mi se spunea fără milă:  “Nu ai voie!”.  Aveam doi fraţi mai mari, care se pricepeau destul de bine să cânte şi nu aveau încredere în mine la vremea aceea.

Mi-a povestit fratemiu mai mare de ce! Odată mă supărasem pe el, i-am luat chitara, am pus-o jos şi am început să merg pe ea. :)) Mă mir că mai am urechi! El spune că m-a bătut. Eu nu ţin minte evenimentul!

Bine, dar am crescut şi tot nu m-au lăsat. Acum nu am resentimente, i-am iertat de multă vreme, dar mă gândesc la suferinţa mea interioară. N-aveam nicio şansă să învăţ! Am încercat să cânt pe ascuns (să încerc să învăţ să cânt) şi eram foarte bine mustrat, dacă mă depistau. Aşa că m-am lăsat de vis..

give children wingsAnii au trecut şi visul a reapărut. Din al doilea salariu mi-am cumpărat o chitară drăguţă, la care am învăţat să cânt şi încă o păstrez bine.. Partea amuzantă, în  relatarea mea, este că am cântat împreună cu soră-mea la o nuntă, recent, şi după aceea au venit mulţi la mine să mă felicite. “Cânţi excelent!”, “De cât timp cânţi?”, şi chiar unul din cântăreţii de la nuntă mi-a spus “Uite numărul meu. Aş vrea să colaborăm dacă se poate”.  Ei chiar credeau că am experienţă..Ha!

Bineînţeles, eu mă miram de complimente. Nu cânt atât de bine! Nu am ajuns să am nici măcar la 40% din talentul prietenului meu, Cezar!  Iar la pian, … abia ştiu să schiţez câte un cântecel.

Dar aş fi putut fi la alt nivel dacă primeam ajutor..

Ce am mai învăţat din experienţa cu nepoţii.

Ca să revin la tema prezentată în videoclip, îmi dau seama că şi eu încep să zic “Nu ai voie!” nepoţilor mei. Uneori nu am timp să mă joc cu ei, sau alteori sunt plictisit de joacă şi la fiecare nemulţumire le zic “Nu face aia! Nici pe cealaltă”.

În general le interzic să facă prostii , să nu cumva să strice ceva sau să se lovească. Dar, din obişnuinţă , încep să le interzic orice! Fără logică! Îmi amintesc că nici eu nu pricepeam nimic din treaba asta, când eram mic, şi ajungeam să nu mai am încredere în mine, să fiu prea cuminte ca să mai fac ceva ieşit din comun. Dar dacă interzici unui copil să fie curios, îi omori copilăria şi , poate , şi dezvoltarea ca om.

Este riscant să interzici toate lucrurile  unui copil! Este copil! Mai are voie să şi greşească… După ce mi-am dat seama de treaba asta, i-am ajutat să se joace mai eficient, călcând peste plictiseala sau lipsa mea de chef. Este mult mai frumos aşa!

children need timeNu reuşesc mereu, dar mă lupt să îmi depăşesc stările! Şi ce satifacţie am după ce îl fac pe obraznicul de Teo să râdă în zeci de culori! Sau când o ajut pe Miriam (8 ani) să cânte cântecele preferate din “Frozen” – chiar plănuiesc să o fac cântăreaţă, dacă îmi ajută Dumnezeu!

Dacă ai vreun nepot, sau copil, prin preajmă, mergi şi copilăreşte cu el. Îi poţi îmbunătăţi joaca, viitorul, şi chiar poţi primi bucurie din bucuria lui.

Sunt sigur că şi tu ai problema mea. Uneori îi neglijezi! Deci, mergi şi joacă-te, investeşte în viitorul lui atât cât poţi tu mai bine!

Răzbună-te pe nereuşitele tale din copilărie, şi ajută-i pe copiii de lângă tine să reuşeascăquote-we-are-always-too-busy-for-our-children-we-never-give-them-the-time-or-interest-they-deserve-we-mark-twain-334714

 
8 Comments

Posted by on June 30, 2014 in Cugetare, Familie

 

Tags:

8 responses to “Investeşte în copii

  1. iluminisme

    July 1, 2014 at 5:19 pm

    ai dreptate, merita investit in copii 🙂

     
    • Mihu

      July 2, 2014 at 10:20 pm

      Chiar am practicat treaba asta in ultimele zile. Peste ani de zile, sper sa nu ma mustre nimeni cu propria-mi postare:D

       
      • iluminisme

        July 3, 2014 at 11:31 am

        :)) nu cred, eu zic ca trebuie bine crecuti, trebui sa si planga si sa urle , sa se si muradeasca, sa pice, sa cante, sa faca pajituri din lut, tot asa, sa le stie pe toate.. daca ii protejam o sa ajunga urmatoarele victime ale societatii

         
  2. sorinahelen

    July 11, 2014 at 12:37 pm

    Chiar au putere cuvintele ! Eu de exemplu i-am spus verisoarei mele de 4 anisori (necrestina fiind) ca nu-i frumos sa se uite la desene violente ca se supara Dumnezeu si nu sunt bune pentru ea. La urmatoarea noastra intalnire mi-a spus foarte mandra ca nu se mai uita la asa desene si imi explica ea mie ca nu-i frumos, chiar nu-i frumos. La fel de mult s-a bucurat cand i-am laudat desenele, dansul si nu am actionat ca mama ei sa o las doar sa stea in pat fara sa-si exprime personalitatea! E nevoie de mare atentie cu cei mici 😀

     
    • Mihu

      July 11, 2014 at 1:01 pm

      Mi-e greu sa cred ca poate fi cineva crestin la 4 ani 🙂 Desi, sunt sigur ca unii pot primi o educatie in spirit crestinesc, pentru ca mai apoi sa poata lua decizii cu viata lor.

      Mare lucru ca te-a ascultat nepotica ta. Inseamna ca te respecta mult daca a fost in stare sa renunte la desene animate de dragul tau:). Multa investitie buna in nepoti! Poate fi un antrenament foarte bun pentru viitorii tai copii.

       
      • sorinahelen

        July 14, 2014 at 3:56 pm

        Am spus necrestina fiind cu ideea ca nu face parte dintr-o familie cu credinta in Dumnezeu, deci nu stie ce e o rugaciune inainte de culcare. Singurele ocazii cand aude spre Dumnezeu Acesta se afla in injuraturi.

         
      • Mihu

        July 15, 2014 at 4:13 pm

        Acum am inteles ce ai zis. Iti dai seama ca e de plans faptul ca majoritatea copiilor cresc cu injuraturile la ureche.
        Sper sa fii ca o lumina buna pentru ea:)

         
      • sorinahelen

        July 16, 2014 at 4:32 pm

        Amin! Multumesc

         

Scrie părerea ta ...

 
