RSS

Pe stradă

14 Jun

2010_05_23 Champs Elysee farm-Web-0107Ce benefic este mersul pe stradă, printre mulţimi mari de oameni! Pe măsură ce mergi printre ei prinzi frânturi din convorbiri importante sau secrete, amuzante sau de doi bani; în plus ai ocazia să priveşti la ei şi să înveţi ceva.

Ştii cum sunt când sunt singur? Tind să mă gândesc la toate şi la nimic în acelaşi timp. Poate că, undeva în activitatea cerebrală, se blochează nişte circuite şi nu avansez cu gândurile mai departe. Am nevoie de aer! 🙂

Dacă simţi că nu ai la ce să te gândeşti, cred că ţi-ar face bine să ieşi la o plimbare, cu un mers lent pe lângă trecători, şi să fii atent/ă la discuţiile lor, să le vezi chipurile, să oferi un zâmbet copiilor şi aşa mai departe. Eu aşa obişnuiesc să mai fac şi chiar îmi ajută.

Ce vezi pe stradă?

Este vara. Vei vedea indecenţă. Poate că unii sunt atraşi de indecenţă şi ştiu pe mulţi care ies la plimbări tocmai pentru asta. Chiar băieţi însuraţi, sau aproape logodiţi. Dar dragostea este fidelă, şi cine nu este fidel în inimă şi în gând nu are dragoste – sorry boys!

cum-sa-combinam-o-fusta-lungaVei vedea şi decenţă. Şi dacă sunt fete care “rezistă”, căldurilor istovitoare, îmbrăcate decent înseamnă că se poate! În plus, am observat că fetele care poartă genul acela de rochie elegantă, decentă, sunt mult mai respectate. În plus chiar le stă mai bine!

Vei vedea cupluri de bătrânei, zâmbind, mergând împreună – asta poate să te inspire.

Vei vedea cupluri în vârstă – oameni acri şi insensibili unul cu celălalt.

Vezi copii care se joacă, cuminţi, politicoşi, zâmbitori.

Dar  vei vedea şi copii care îşi fac de ruşine părinţii, ţipă, vorbesc urât, fură jucăriile altora, etc.

Vei vedea cupluri de îndrăgostiţi care se poartă decent şi se respectă unul pe celălalt.

Dar vei vedea cupluri care nu se respectă şi se ascund printre băncile mai retrase din parcuri, mozolindu-se. Sau cupluri care se ceartă, se înjură, care profită unul de altul ştiind că nu vor fi mult timp împreună…

People walking in street. Image shot 2009. Exact date unknown.Vei vedea părinţi care se joacă frumos cu pruncii lor. Am văzut ieri o mamă care îşi stângea băieţelul de 6 ani de umăr şi l-a sărutat pe frunte! Ce sentiment frumos!

Vei vedea şi părinţi care, parcă , au ieşit la plimbare cu câinele. Simţi că ar fi în stare să pună o lesă copilului şi apoi să-l tragă după ei.

Posibil să prinzi una dintre acele discuţii pline de savoare, pe care le poartă prietenii buni între ei – discuţii în care unul caută să primească sfat de la celălalt.

Desigur vei auzi multe discuţii seci şi spurcate – dar asta nu trebuie să te dărâme sau te facă să-ţi pierzi încrederea în umanitate, ci mai degrabă să stârnească în tine o dorinţă puternică  de a fi mai bun, de a fi diferit.

Vezi oameni care ies din monotonie, cupluri care ies la plimbare cu bicicleta-rolele, oameni care merg la muncă, copii care se joacă, oameni care stau singuratici, oameni care sunt înconjuraţi de prieteni, oameni care zâmbesc şi oameni care sunt trişti.

Vezi şi oameni frustraţi, încruntaţi, oameni care te privesc cu invidie când zâmbeşti, oameni care sunt plictisiţi de viaţă şi ar vrea să te molipsească şi pe tine.

Ideea este să ieşi din casă, să vezi oameni reali!

Prea mult internet strică!

…apoi alegi!

Vezi şi bune, vezi şi rele!

Poţi, doar să culegi din ele … şi apoi să cauţi să păstrezi ce este bun.  Vezi binele şi poţi să-l alegi! Vezi răul şi poţi să-l respingi! Să ne dea Dumnezeu înţelepciune să facem distincţie între ele!

Îmi place să fiu atent la oameni, pe stradă, şi să urmăresc comportamentul lor. Am reuşit să capăt câte un zâmbet văzându-i cum se poartă între ei şi să fiu motivat în direcţii bune.

sparge oglindaDe multe ori, privind la alţii, vedem ca într-o oglindă felul cum arătăm când vorbim vulgar, când ne certăm, purtăm ură. Dar oglinda aceasta ne arată cum este omul, din fire, NU cum TREBUIE să fie.

Dacă persoana din faţa ta nu te inspiră la bine sparge oglinda!:) Gândeşte altfel, gândeşte curat!

 
5 Comments

Posted by on June 14, 2014 in Cugetare

 

Tags: , , , ,

5 responses to “Pe stradă

  1. Bursucel

    June 28, 2014 at 3:29 am

    Ei, pentru că zâmbești copiilor și pentru că ai remarcat cuplurie de bătrânei ce merg braț la braț pe stradă (nu mai enumăr restul chestiilor de bun-simț scrise pe care le-am sesizat) te pedepsesc cu un click pe Follow. Asta înseamnă că din vreme în vreme (că mi-s Bursucel pre(a)ocupat cu alte treburi uneori, deh….) o să sar gardul în curtea-ți virtuală și-o să citesc ce-ai scris. Ba o să mai și cârcotesc când am ceva de zis, chiar de nu ești acasă!

     
    • Mihu

      June 28, 2014 at 6:55 am

      Hehe. Păi şi eu am citit nişte chestiuni interesante pe blogul de Bursucel, doar că nu prea sunt obişnuit să comentez sau să dau din click pe Follow 🙂
      Poate că mă mai obişnuiesc eu între timp.

       
      • Bursucel

        June 28, 2014 at 8:39 am

        Ehe, uite c-am scăpat de click-ul de pedeapsă! Asta-mi mai dă speranța că încă mai pot scrie trăznăi după bunul plac. Mulțumesc cu un butoi de zâmbete! 😆

         
    • Mihu

      June 28, 2014 at 6:56 am

      Apreciez aprecierile tale! 🙂

       
      • Bursucel

        June 28, 2014 at 8:40 am

        🙂

         

Scrie părerea ta ...

 
