RSS

Atunci când eşti liniştit..

10 Jun

15 Mai,

“Graba…strică treaba”

În ultimul timp am observat tendinţa oamenilor de a fi grăbiţi. Mai ales când privesc în dreptul meu.

De fapt, viaţa mea pare să fie un maraton câte-odată. Când merg pe stradă, fac întrecere cu ceilalţi trecători. Ţintesc cu privirea pe câte unul şi îmi propun să-l depăşesc până să cotească la stânga.

Mănânc repede şi dimineaţa şi în pauza de masă, uneori mă grăbesc să răspund cuiva deşi n-a terminat de formulat ceea ce avea de zis, alteori chiar mă cert din pricina asta. Dar ţin minte că obişnuiam să fiu mai deştept decât atât..

life_is_short_time_is_fastZilele trecute mă grăbeam să ajung acasă. De ce? nici eu nu ştiu! Dar ştiu că din cauza asta am pierdut şansa de a admira verdele crud al primăverii sau cerul senin. Şi de ce l-as admira? Pentru că pot. Am un prieten care nu poate.. şi de fiecare dată când mă întâlnesc cu el mă mustră conştiinţa pentru ceea ce pot să fac şi nu fac.

Aveam obiceiul să mă rog, în timp ce mergeam pe undeva, activitate ce îmi oferea pace sufletească. Şi cum să nu te rogi la Dumnezeu, când admiri creaţia? Cum să nu fi recunoscător şi mulţumitor pentru că încă mai ai parte de natură, şi încă mai poţi vedea.

Deocamdată îmi vin în minte două motive pentru care ne grăbim. Fie pentru că vrem să concurăm cu ceva, cu cineva, fie pentru că nu ne interesează activitatea pe care o desfăşurăm..

Atunci când eşti liniştit.

Cred că un spirit liniştit te face să te bucuri mai mult de lucrurile din jur, să observi binele şi răul, să te cerţi mai rar, să apreciezi mai mult, să faci lucrurile mai bine şi, repet, să te bucuri mai mult de lucrurile din jur.


Apreciezi lucrurile simple.
Recent mergeam spre servici cu privirea în trotuar, şi când mi-am dezlipit privirea de jos, am văzut o scenă frumoasă: un tătaie îşi ducea nepoţelul la grădiniţă; mergeau liniştiţi şi… bunicul parea să aibă o privire satisfăcută. Cel puţin 10 minute am rămas impresionat.

Nu te laşi afectat repede.  Tot am impresia că oamenii calmi au un fel de scut care îi protejează. Este cu neputinţă să nu apară ocazii pentru nervi, certuri, jigniri, dar am văzut că omul calm nu se lasă atât de afectat de jigniri şi gândeşte înainte de a răspunde.

Observi binele şi răul. Cred că este necesar să ne mai gândim la consecinţele alegerilor noastre, şi atunci când ne grăbim nu prea avem timp de asta.

Quotation-Robin-Jones-Gunn-alone-Meetville-Quotes-176597Apreciezi, iubeşti mai mult. Cred că ne liniştim în prezenţa persoanelor pe care le iubim. Când iubeşti pe cineva, nu te mai grăbeşti să pleci din prezenţa lui/ei sau a lor; te simţi confortabil şi nu consideri drept pierdere timpul acordat lor. Graba face multe relaţii superficiale.

Faci lucrurile mai bine. Aici completezi tu… la muncă, procesul de învăţare, chiar şi sportul, discuţiile, et caetera.

Te bucuri. Dacă nu îţi faci timp să te bucuri de viaţă, s-ar putea să cerşeşti clipele la finalul vieţii. Bucură-te de ce ai şi de ceea ce poţi face pentru alţii – nu te bucura de răul altora!

 
2 Comments

Posted by on June 10, 2014 in Cugetare, Eseuri

 

Tags: , , , ,

2 responses to “Atunci când eşti liniştit..

  1. Desinențe

    July 7, 2014 at 5:00 pm

    Sunt gânduri ce-mi transmit o stare de introspecție. Răbdarea este o calitate înnăscută sau dobândită, dar care aduce de fiecare dată un răgaz, o înțelepciune, o atitudine conștientă…sau așa sper eu să fie.
    E așa odihnitoare căsuța ta! Citindu-te, lucrurile capătă o delicată copertă și pot fi puse în biblioteca sufletului.
    Numai senin în suflet îți doresc!

     
    • Mihu

      July 7, 2014 at 5:26 pm

      Apreciez încurajarea pe care ai îndrăznit s-o scrii. Dorinţa mea profundă este tocmai aceasta de a oferi un impuls bun sufletelor din jur, să inspir la o gândire curată prin ceea ce descopăr şi trăiesc şi eu.

      … iar daca voi avea un suflet senin, curăţit de Dumnezeu, simt că voi reuşi. 🙂

      Multumesc pentru ceea ce îmi doreşti!

       

Scrie părerea ta ...

 
