RSS

Momentul când inspiri pe cineva…

23 May

10274106_10152022949281179_2657162071570935366_n

Motivul pentru care n-am mai postat nimic de vreo două săptămâni este pentru că am avut anumite temeri.

Mi-era teamă să nu cumva să ocup timpul cititorilor cu lucruri puţin importante, care nu inspiră, şi apoi să nu mai fiu citit când scriu ceva important.

Uneori mi-e teamă că nu scriu destul de bine (asta este o realitate, dar unde e dorinţa de progres?) ,  aşa că am continuat să scriu gânduri dar numai pentru mine. Pe unele le-am scris şi le-am rescris, cu gândul că ar putea fi folositoare, dar tot nu le-am postat.

Totuşi, ceva nu este bine! Cred ca am o părere mai joasă despre ceea ce scriu, în principal din motiv că nu mulţi împărtăşesc aceleaşi principii sau nu au toţi aceiaşi perspectivă asupra vieţii. Cumva mi-e teamă să fiu contrazis? Sau caut aprobarea unora? Dar unde ar mai fi progresul dacă toţi ar gândi la fel?

Dacă perspectiva mea este corectă, de ce să nu am curaj? Niciodată nu voi reuşi să mulţumesc sau să fiu de folos la toţi deodată, dar dacă pot inspira măcar jumătate dintre ei, de ce să nu încerc? 🙂

Am avut câteva experienţe interesante în ultimul timp. Aşa, dezamăgit de scris, cum eram, am primit un email de la o persoană cu care nu am mai vorbit de luni de zile. Mi-a mulţumit pentru o încurajare pe care i-am spus-o cu 3-4 ani în urmă, înainte de începerea facultăţii. Pentru nişte vorbe pe care le spuneam cu privire la “investirea timpului”. Spunea că datorită spuselor mele a investit mult timp în relaţia cu colegii de facultate, a fost o prietenă bună pentru colegii ei, etc. Am rămas surprins de emailul acesta – şi cine n-ar fi fost? Cât de des ni se zice : “am avut ceva de învăţat de la tine”? Următoarea zi am vorbit la telefon cu cel mai bun prieten, care mă influenţase să gândesc la “investirea timpului” şi i-am zis că datorită lui cineva a fost inspirat să trăiască altfel – deci meritul era şi al lui. A râs!:)

Momentul când inspiri pe cineva… aduce multă împlinire. Este un moment când sufletul se umple şi te ambiţionează la mai mult.

Ne bucurăm să fim de folos. Ne bucurăm să oferim ajutorul în modul cel mai altruist. Şi mai ales când cineva are rezultate bune în urma unor sfaturi de-ale noastre. Atunci de ce nu am face asta mai des?

Apoi am mai avut  câteva momente de genul acesta în decursul ultimelor săptămâni. Chiar weekendul trecut, cât am fost prin Bucureşti, am reuşit să am discuţii constructive, foarte plăcute, cu cel puţin 30 de persoane, dintre care cunoşteam doar 4-5 persoane. Discuţii de cel puţin 20-30 de minute, în care am putut să învăţ câte ceva de la unii,şiii am reuşit să investesc câte ceva în vieţile lor.  Ceva ce am eu bun în mine. (şi tot ce am bun vine de la Dumnezeu). Asta din cauză că am plecat hotărât cu ideea asta în minte. Altfel, dacă nu-ţi propui să faci binele, nici nu-l faci!

Nu se întâmplă des să fiu bun, să fiu o inspiraţie. Poate la fel şi în cazul tău, dar întrebarea mea pentru tine este: “tânjeşti după asta?”.

Când a fost ultima dată când ai inspirat pe cineva să facă un bine?

 
5 Comments

Posted by on May 23, 2014 in Cugetare, Provocare

 

Tags: , , , ,

5 responses to “Momentul când inspiri pe cineva…

  1. Teonymus

    May 23, 2014 at 9:15 pm

    Foarte bună ultima întrebare. Pentru rău vei găsi peste tot “inspiraţii”, dar cele pentru bine par “minoritare”. Din păcate… Şi n-ar trebui să fie aşa!

     
    • Mihu

      May 23, 2014 at 9:21 pm

      Pai şi facerea de bine este , oarecum, un foc pe care îl ţine aprins Dumnezeu. Nu-mi amintesc persoane care să faca binele fara sa fie motivate fie de laudele altora, fie de aprecierea de Sus.

       
      • Teonymus

        May 23, 2014 at 9:24 pm

        Ca să fie comentariul tău complet, şi “facerea de rău” este un “foc” ţinut aprins de altcineva. Ştim prea bine cine. 🙂

         
      • Mihu

        May 23, 2014 at 9:29 pm

        Si am impresia ca nu se mai stinge odata “focul asta”. Am sa mai scriu zilele trecute trei dezamagiri capatate intr-o singura zi. Keep in touch!:)

         
      • Teonymus

        May 23, 2014 at 9:34 pm

        Mai este încă “tolerat”, dar de terminat, se va termina. 🙂
        Cât despre dezamăgiri, ştiu prea bine cum e. Nu pot să-ţi spun decât să mergi înainte. 🙂

         

Scrie părerea ta ...

 
