RSS

Naşul Tv – Florin Ianovici – Din slujba legii, în slujba lui Dumnezeu

24 Mar


ianovici nasul

O discuţie despre legile României, despre problemele în care ne scăldăm – ca popor – dar şi despre soluţiile pe care am putea să le aplicăm. Deci încă un pas spre o înţelegere mai bună a ceea ce este şi a ceea ce ar trebui să fie poporul român.

Mare lucru este să asculţi un om cu inimă bună. Dar mai mare lucru este să aibă şi o cultură dezvoltată; parcă te ridică şi pe tine.

Printre lucrurile care mi-au rămas în minte:

Florin Ianovici:  Avem parte de o generaţie turbată care , pur şi simplu, a ucis cuvântul “mamă” şi cuvântul “tată”. Şi odată cu aceste două cuvinte, au dispărut: respect şi responsabilitate. Mama înseamnă: “respect” şi tata înseamnă “responsabilitate”.

(…)

Naşul: Românul spune: “Ia faceţi voi şi când iese bine, mă sunaţi şi pe mine că vin… Vin la masa voastră”

(…)

Naşul:    Ce facem cand nu mai avem speranta, cand iesim pe usa bisericii pentru ca vedem cenusiu totul, vestile sunt proaste, televiziunile se intrec in a da numai vesti proase. De multe ori sunt si reale si am constatat ca, sigur, credinciosii apeleaza la Dumnezeu.  Aici este şi un fel de marketing: “Când am necaz, ştiu că, dacă mă rog mă ajută” – ceea ce nu este foarte normal. Dar nu ar trebui să facem şi noi, oamenii, ceva mai mult? Ce credeţi că ar trebui să facă societatea?

Florin Ianovici: “Eu cred că, credinciosul care are o relaţie cu Dumnezeu în sens mercantil, n-a descoperit ce     înseamnă forţa credinţei. Credinciosul nu-i naiv, nu este neancorat şi nu dovedeşte pasivitate.

Societatea, în general, şi oamenii care au schimbat ceva au fost nişte oameni curajoşi. (…) De aceea, eu nu cred că un creştin este un om care să evadeze, un om deznădăjduit. Are momente grele, dificile, dar este un om care – până nu închide ochii – luptă pentru ceea ce reprezintă credinţa lui.”

 
Leave a comment

Posted by on March 24, 2014 in Creştinism, Informativ, Predici

 

Tags: , , , ,

Scrie părerea ta ...

 
