RSS

Satisfacţia de a dărui

14 Mar

Nu ştiu de ce, dar chinezii fac multe scurt-metraje inspiraţionale.

De data asta este vorba de dărnicie, de altruism.Despre un tată, un fiu, şi moştenirea pe care o primeşte fiul din partea tatălui.

Fiecare dintre noi am vrea să fim cunoscuţi pentru faptele noastre caritabile, pentru bunătatea noastră, pentru felul cum ne îngrijim de copii, de bătrâni. Şi totuşi, majoritatea am vrea doar laudele, doar aprecierile, fără să fim dispuşi la efortul acesta.

Nu te naşti darnic! Devii!

Şi ce avantaj ar fi să ai un tată care te învaţă lucrul acesta! Mă bucur că, astăzi pot să afirm cu încredere că tatal meu este asemenea celui din scurt-metraj. Nu este perfect , dar este un om darnic şi am putut să învăţ lucrul acesta de la el.

father son singaporeDale Carnegie, un scriitor pe care îl citesc, aminteşte despre părinţii lui “mama şi tata dădeau din bucuria de a ajuta pe alţii. Eram săraci – întotdeauna împovăraţi de datorii. Dar, aşa săraci cum eram, tata şi mama reuşeau să trimită bani în fiecare an la un orfelinat”

Iată o idee de la el, pe care am subliniat-o:

“Există mii de oameni care …tânjesc să fie iubiţi; dar nu pot spera să fie iubiţi decât dacă încetează să ceară asta şi încep să reverse iubire fără speranţa de a le fi returnată”

Şi apoi mai este un text biblic care ar trebui să te încurajeze la dărnicie:

“Şi să nu daţi uitării binefacerea şi dărnicia; căci lui Dumnezeu jertfe ca acestea Îi plac”.

Evrei 13:16

Dărnicia îi place lui Dumnezeu. Dacă ţie nu îţi place, e de înţeles pentru că eşti om – şi eu am defectul acesta – dar pentru plăcerea lui Dumnezeu ar trebui să facem asta mai des. Şi să putem lăsa, cândva, această frumoasă moştenire copiilor noştri.

 “Being rich is not about how much you have, but about how much you can give.”

 
 

Tags: , , , , , , , ,

Scrie părerea ta ...

 
