RSS

Reacţia clienţilor când un angajat cu sindromul Down este batjocorit..

09 Mar

down syndrome jobsÎn Statele Unite, există joburi şi pentru oamenii care suferă de sindromul Down. Iar lucrul acesta este atât de încurajator şi benefic pentru ei. Totuşi nu toţi oamenii sunt încântaţi de asta.

Iarăşi, un reportaj din care avem ceva de învăţat. Tratează modul cum reacţionează oamenii obişnuiţi când un asemenea angajat este înjosit.

În asemenea cazuri există o mare diversitate de oameni şi tu … eşti unul dintre ei. Dar care?

Nemernicul. Se alătură batjocoritorului..

Omul cameleon. Schimbă ‘culoarea’ după mulţime.

Omul egoist. Nu are timp de problemele altora, pentru că tot timpul este preocupat doar binele lui.

Omul laş. Ar vrea să zică ceva, dar îi este teamă de oameni, părerea altora,…

Omul timid. Din obişnuinţă nu spune nimic, să nu supere pe nimeni. Nu vrea să iasă în evidenţă.

Omul balanţă. Calculează situaţia înainte să intervină. De cele mai multe ori … nu face nimic.

Omul curajos. Intervine într-un fel, dar .. intervine.

Eroul. Ajută pe cel nedreptăţit. Ar fi în stare să ia bătaie, de dragul dreptăţii.

Îmi dau seama că unii oameni merită să fie luaţi în râs. Bărbaţi care se machiază precum femeile, sau care se îmbracă feminin. Ori femei care se machiază penibil şi se îmbracă degradant.

Dar să râzi de cineva pentru  boala lui  pentru o disfuncţionalitate din naştere este nedrept! Ba mai mult, este condamnabil!

Una dintre cele mai necesare intervenţii este accea de a susţine pe cel slab în nevoie. Se poate pune în practică mai ales la şcoală, la servici, dar cel mai potrivit ar fi să dezvoltăm un caracter care să ne ajute să facem asta în mod natural. Sunt multe circumstanţe în viaţă când este nevoie să facem asta!

Mi-a plăcut afirmaţia unei doamne din reportaj. Cred că ar trebui să facem şi noi la fel.

Reporter: Nu ţi-a fost frică să se răzbune pe tine?

“Când mă enervez atât de tare şi când este vorba de nedreptate, .. chiar nu îmi pasă! Dacă voi fi lovită, să fie aşa! Nu ar conta.”

down syndrome customers react

 
6 Comments

Posted by on March 9, 2014 in Aşa NU!, Despre oameni, Mă inspiră, Provocare

 

Tags: , , , ,

6 responses to “Reacţia clienţilor când un angajat cu sindromul Down este batjocorit..

  1. peapetulburi

    March 9, 2014 at 8:47 pm

    Oscilez intre “Omul balanta” si “Omul curajos”, sincer sa fiu. Si n-as oscila, daca nu m-ar afecta atat de mult inaltul dezgust pe care l-am acumulat referitor la societatea pe care trebuie, fiecare dintre noi, s-o suporte.

     
    • Mihu

      March 9, 2014 at 8:57 pm

      Stii ceva, nci eu nu sunt la ultimul nivel!

      Apreciez destainuirea. Ma regasesc in aceiasi descriere.
      Chiar am trecut zilele trecute pe langa un grup de copii care batjocoreau pe un copil (singur) cersetor. Mi s-a facut mila de el si le-am zis – in treacat – “Mai copii, dar stiti ca nu e frumos sa radeti de altcineva?”, iar reactia unei fetite din grupul lor a fost “ti-am zis eu ca nu-i frumos sa razi de el?”. Am fost dezamagit ca am facut doar atat!

      Dar , daca erau niste huligani de baieti care ar fi facut ‘misto’ pe seama unui cersetor – nu stiu daca interveneam.
      Totusi sper…

       
      • peapetulburi

        March 9, 2014 at 9:07 pm

        Uf, ce ma zgarie pe retina termenul de “huligan”, asa ca fac o mica paranteza. Frecventez des stadionul, incadrandu-ma la randu-mi in acea categorie de “huligani” despre care tot vorbeste presa (chiar daca exista si categoria “ultrasilor”, care se ocupa doar de coregrafii, steaguri, practic colorarea peluzei; cu aceasta categorie a suporterilor cochetez si eu).

        S-ar putea sa ai surprize majore in randul “huliganilor”, o mare parte din ei incadrandu-se in ultima categorie pe care tu ai scris-o, categorie la care niciunul dintre noi doi nu ne incadram.

        A nu se intelege ca nu admit ca si aceasta padure are uscaturile sale, dar situatia pe care tu ai prezentat-o, cu “baieti care fac misto pe seama unui cersetor” nu prea merge incadrata, in opinia mea, la “huligani”. Merge mai degraba incadrata la categoria ” niste retarzi “. 🙂

         
      • Mihu

        March 9, 2014 at 9:21 pm

        Cred ca eu foloseam termenul cu alta conotatie:P

        Dar… foarte foarte interesanta afirmatia ta. Chiar mi-au venit in minte cei pe care ii consideram huligani (din vremea liceului) si chiar cred ca ar fi fost in stare sa ia apararea unui bolnav, ori batran. Chiar … m-ai inchis aici!

        Incerc sa dezleg misterul: De ce oare, aceleasi persoane, sunt in stare sa batjocoreasca pe unii colegi atat de tare, iar pe cei “slabi” sa-i apere?

         
      • peapetulburi

        March 9, 2014 at 9:40 pm

        S-ar putea sa-ti simplic calea catre dezlegarea misterului. ” Batjocura ” de care tu aminteai este, practic, o amintire a faptului ca si tu poti cunoaste curajul de a te ridica, la fel cum au facut-o si ei.

        Poti avea aceleasi forte ca si ei (lucru care e valabil clar la exemplul pe care l-ai dat tu cu colegii). Uneori, poate fi si un imbold, chiar daca, admit, nu e unul prea potrivit. Probabil ca, de aceea, au si acest “spirit civic” de a-i ajuta pe cei pe care-i simt lipsiti de puteri sau depasiti de o anumita situatie…pentru ca-n acel moment simt ca trebuie ca ei sa actioneze, nu doar sa sicaneze.

         
      • Mihu

        March 9, 2014 at 10:00 pm

        Desigur, avantajul meu este ca o perioada am fost luat peste picior, in clasele 9-10, din cauza unor defecte – frizura, fruntea plina de acnee. Stiu si cum este sa fii placut de majoritatea, stiu si cum este sa fii batjocorit si ignorat. Mare avantaj.

        Ma gandeam ca acesti ‘huligani’ ai clasei obisnuiesc sa faca lucrurile pentru a iesi in evidenta, pentru a-si dovedi puterea, influenta. Unii au principii si batjocoresc doar pe cei care se pot apara, dar de la cei care batjocoresc pe oricine – cred ca nu poti avea mari surprize.
        Odata ce intra in sange ideea de batjocura, cred ca iese doar cu “cleste” si “patent”, operatie pe care trebuie sa o faci de unul singur.

         

Scrie părerea ta ...

 
