RSS

O faptă bună stârneşte alte fapte bune.

02 Mar

Pe scurt:

1889090_702172989854410_2020310200_o

Tatal meu merge, împreună cu unchiul meu, în fiecare Duminică într-un sat cu persoane sărace – majoritatea sunt ţigani – . Acolo se adună câteva familii care vor să cunoască pe Dumnezeu iar tata şi acest unchi, îşi petrec 2-3 ore învăţându-i despre Dumnezeu, din Biblie.

Parcurg 30 km până la destinaţie dar, până să ajungă, opresc mereu la un magazin ca să le cumpere nişte pâine. Mai ales în perioada de iarnă, a fost foarte greu pentru oamenii de acolo pentru că nici lemne, nici mâncare multă nu aveau. “Cum să te duci la ei cu mâna goală? – întreabă mereu tata..

Azi, când unchiul a intrat să cumpere pâinea, vânzătoarea a făcut o observaţie:

“Eu vă cunosc pe dumneavoastră. În fiecare Duminică faceţi  cumpărături de la noi. Pentru cine cumpăraţi atâta pâine?”

Unchiul meu i-a explicat, sincer şi pe scurt situaţia; i-a spus că “le oferim acest puţin, în numele Domnului”. Vânzătoarea a rămas impresionată, dar mai mult, a insistat să facă şi ea un bine.

“Pot să le trimit şi eu ceva?”

Unchiul meu a rămas impresionat. Vânzătoarea a umplut o plasă cu pungi de zahăr, făină şi alte alimente şi zicea:

“Nu trebuie să spuneţi la nimeni despre asta. Chiar vă rog”.

Concluzia mea este următoarea:

Faceţi fapte bune, constant! Şi veţi avea două avantaje:

  1. Veţi strange comoară în cer.

  2. Veţi putea inspira şi pe alţii să facă un bine.

 

“Să veghem unii asupra altora, ca să ne îndemnăm la dragoste şi la fapte bune.”

 Evrei 10:24

 
9 Comments

Posted by on March 2, 2014 in Creştinism, Despre oameni

 

Tags: , ,

9 responses to “O faptă bună stârneşte alte fapte bune.

  1. peapetulburi

    March 2, 2014 at 8:09 pm

    Recomand filmul “Pay it forward”, e pliat exact pe cele scrise mai sus 🙂

     
    • Mihu

      March 2, 2014 at 8:10 pm

      Aa, mi-a placut mult! :)) Mersi.
      Stii ce-i interesant? Mereu imi amintesc de filmul asta. Mereu mereu!

       
      • peapetulburi

        March 2, 2014 at 8:13 pm

        Da, chiar daca nu e considerat capodopera, e unul din filmele care mi-a intrat la suflet. Totodata, e si un film care te schimba.
        Pacat ca e cunoscut de atat de putina lume…

         
      • Mihu

        March 2, 2014 at 8:17 pm

        Lasa ca-i facem reclama! il aveam in vizor de ceva vreme!:) Si mie imi plac filmele cu morala buna, care ma schimba spre bine..
        Imi place ca ai rubrica speciala, pentru filme. Poate imi schimb si eu tema blogului ca sa imi organizez altfel postarile. Am multe filme inspirationale de dat mai departe. Sunt sigur ca vor fi noutati si pentru tine. 🙂

         
      • peapetulburi

        March 2, 2014 at 8:21 pm

        Ei bine, le astept cu interes !
        Ultimul inspirational pe care l-am vazut a fost “King of the hill”. S-a potrivit perfect si invatamintele pe care un grec le spunea in “Zorba grecul” (carte pe care o tocmai o citeam), in momentul in care fusese intrebat de mancarea sa preferata. Raspunsul sau a fost pe atat de simplu, pe atat de sincer: cum as putea sa am o mancare preferata, cand altii de pe pamantul asta n-au ce manca ?

         
      • Mihu

        March 2, 2014 at 8:37 pm

        Frumos spus! E vechi filmul, de aceea cred ca as prefera si eu cartea! Se gaseste la biblioteca?

         
  2. peapetulburi

    March 2, 2014 at 8:49 pm

    Ups, cred ca s-a produs o mica confuzie. Din cele stiute, “King of the hill” este doar film, nu si carte.
    Filmul abordeaza saracia lucie pe care este nevoit s-o infrunte un pusti, alaturi de alte cateva probleme de familie. Am precizat si de invatamintele grecului din cartea “Zorba grecul” pentru ca o citeam chiar in perioada in care am vazut filmul si pentru ca, indirect, s-a legat de saracia prezentata in film.

    Este o secventa in “King of the hill” in care pustiul ajunge sa manance poze decupate dintr-o revista, fapt care m-a trimis imediat cu gandul la ceea ce afirmase grecul acela 🙂

     
  3. sorinahelen

    March 3, 2014 at 3:40 pm

    “cum aș putea să am o mâncare preferată, când alții de pe pământul ăsta n-au ce mânca ?” cel mai fain lucru auzit în ultimul timp, de foarte multe ori mă gândeam la asta dar nu o puteam exprima în cuvinte; acum pot. Mulțumesc, super fain!

     
    • Mihu

      March 3, 2014 at 7:01 pm

      Pai, poti sa scrii si pe tema asta un eseu!:)

       

Scrie părerea ta ...

 
