RSS

Copilul tremură de frig. Ce vei face?

20 Feb

Would You Help A Freezing Child?

Un experiment desfăşurat în Norvegia arată cum ar reacţiona unii oameni în cazul în care ar vedea un copil, fără geacă, tremurând din toate încheieturile.

freezing childEste ruşinoasă atitudinea unora care îşi oferă mănuşile, de parcă asta ar avea nevoie copilul..

Dar este, deasemenea, ruşinos să critici din spatele unui monitor. Aş putea insinua că aş fi procedat întocmai ca ultima persoană, dar deja am picat testul ăsta de câteva ori, deci aş minţi. Pot spune că aş vrea să procedez ca el.

Dacă am şti că suntem filmaţi, cred că am da şi geacă, şi fular, şi mănuşi… chiar şi bani de drum. Dar oare nu suntem monitorizaţi zilnic de Dumnezeu, care vede tot ceea ce facem? Oare n-ar trebui să gândim aşa?

Mă motivează astfel de experimente. Dacă văd pe unul mult mai bun decât mine, mă provoacă sa fiu măcar la nivelul lui.

 
4 Comments

Posted by on February 20, 2014 in Despre oameni, Provocare

 

Tags: , , ,

4 responses to “Copilul tremură de frig. Ce vei face?

  1. Dyo

    February 20, 2014 at 8:45 am

    Reblogged this on Frică şi cutremur and commented:
    Eu aș …

     
  2. Crisego

    February 21, 2014 at 5:14 pm

    Sa stii ca omul este un animal egoist prin definitie, caci are acelasi instinct de auto-conservare, de supravietuire pe care il au si animalele din padure. Si, sa stii de asemenea ca in general de la extremitati ne apuca frigul, nu de putine ori mi s-a intamplat sa fiu infofolit si sa imi fie frig, ca n-avem caciula sau manusi… In fine, am deviat. ideea e ca e de apreciat ce au facut oamenii aia. In Romania, jumatate din cei pusi intr-o asemenea situatie nici nu l-ar fi bagat in seama…

     
    • Mihu

      February 21, 2014 at 6:13 pm

      M-am gandit si eu la varianta asta; oricum m-a amuzat faptul ca unul i-a oferit o pereche de manusi, iar apoi s-a intors (ca si cum a rezolvat problema:) . Totusi, cred si eu ca in Romania, multi nu s-ar fi deranjat sa ofere nici macar o esarfa.

      Eu am picat la testul asta in toamna. Eram printre niste copii de tigani, foarte cuminti, la un program de ajutorare. A fost ciudat ca tremurau binisor, dar nu mi-am oferit geaca – gandeam ca oricum n-am cum sa-i impac pe toti …

      Dar invat din greseli!:)

       
      • Crisego

        February 21, 2014 at 6:27 pm

        Sau ca ti-o vor suti :))

         

Scrie părerea ta ...

 
