RSS

Tu cum priveşti zăpada?

11 Dec

picstopinCred că Dumnezeu, intenţionat, nu a lăsat natura să fie în permanenţă la fel de frumoasă. Are felul Lui de a aranja natura încât să nu ne obişnuim cu acelaşi peisaj şi să intrăm în vreun fel de monotonie. Când ne obişnuim cu frumuseţea, ajungem să nu o mai apreciem.

Imaginează-ţi câte zâmbete a provocat Dumnezeu cu puţină ninsoare, câţi copii au săltat de bucurie după primii fulgi!:) Imaginează­-ţi!

Snow in Brussels

După o asemenea ninsoare, simt că Dumnezeu vrea îmi arate ce transformări poate face într-un timp atât de scurt. Cum face din oraş – natură, cum schimbă culorile şi mai opreşte din zgomot. Nu contează ce tip de maşină ai sau culoarea, pentru că după ninsoare arată toate la fel. Nu contează ce acoperiş ai la casă pentru că după o zăpadă generoasă toate arată la fel. Drumurile negre devin albe. Copacii capătă altfel de ‘frunze’. Geamurile se cristalizează. Observi cum orice obiect capătă diverse forme plăcute, cu 20-30 cm de zăpadă deasupra! Ar trebui să provoace un sentiment plăcut de uimire, nu?

Vis a vis de casa unde locuiesc se află un parc. E frumos doar pe timp de primavară târzie, când creşte gazonul şi simţi mirosul acela proaspăt de verdeaţă. În rest… numai mizerie, asfaltul crăpat, iarba lăsată să crească precum în sălbăticie. Urât! Şi totuşi iarna … e altceva! Din copilărie mi-a făcut plăcere să mă joc  în parcul acesta când e zăpadă. Chiar şi acum sunt fascinat de transformarea pe care o capătă parcul după o ninsoare abundentă.

Ce admir din plin? Cum totul prinde lumină pe timp de noapte! Fiecare lumină se reflectă în zăpada proaspătă şi locul capătă strălucire! Fiecare umbră de la crengile umede şi negre, este atât de bine aşezată pe zăpada proaspăt aşternută.

Când nu te mai bucuri..

De la o vârstă te bucuri tot mai puţin de lucrurile acestea. Dacă eşti o persoană care nu iubeşte natura, nu vei iubi nici zăpada; de fapt vei fi chiar nemulţumit de vremea asta!

images

Ăştia mai ursuzi deja sunt cu gândul că trebuie să-şi cureţe maşina, mâine dimineaţa. Alţii se oftică deja că trebuie să facă pârtie în faţa curţii sau în faţa blocului. Unii se supără că se fac bălţi – nici nu s-a aşezat bine zăpada şi ei sunt deja cu gândul la bălţi:))

Şi nu se întâmplă numai la cei ursuzi. Şi noi, aceştia normali, pierdem din vedere să ne bucurăm în mod simplu de ceva frumos. Şi lipsa de bucurie devine un mod de viaţă. Şi apoi vei începe să semeni tot mai mult cu oamenii aceia plini riduri şi încruntaţi.  Treaba ta! Eu fug de asta!

Sigur că sunt şi părţi mai puţin plăcute la zăpada, când mai iei o trântă sau când se udă ghetele, etc etc. Dar dacă priveşti numai părtea negativă a lucrurilor ai să te îmbolnăveşti repede.

De ce se bucură copiii mai mult?

snowflakes-e1296492641998Ai observat ce fac copiii iarna? Cele mai mari năzbâtii! Se joacă până la epuizare, pănă ies aburi din hainele lor. Sau îi vezi cum stau cu gura deschisă, aşteptând să prindă vreun fulg de zăpadă:)

Ei nu se simt jenaţi că i-ar putea vedea cineva, că le-ar strica reputaţia de “oameni adulţi”. Nu au asemenea complexe! Se bucură de ceea ce e gratis mai mult decât ne bucurăm noi de ce este plătit.

Dacă te-ai săturat de zăpadă, nu strica bucuria celor mici, care abia aşteaptă să-şi încerce cizmele pe zăpada proaspătă. Sau aşteaptă să arunce primul bulgăre de zăpadă! Te provoc ca următoarea dată când vei vedea un copil pe stradă, să iei o atitudine de copil şi să-i faci cadou un bulgăre de zăpadă (dar nu în modul batjocoritor, sau ameninţător). Fă-i să simtă şi ei bucuria pe care ai fi dorit s-o simţi şi tu când erai mic:)

Dacă ai nepoţi, vecini sau chiar copii fă-le o supriză şi joacă-te cu ei. Nu te vor uita niciodată!:)

E o vorbă în limba engleză: “If you can help a kid, you won’t have to spend years fixing an adult.” De ce să nu încerci şi tu?

Zăpada nu are să dureze mult! Bucură-te cât mai frumos!:)

 
8 Comments

Posted by on December 11, 2013 in Cugetare, Eseuri, Mă inspiră

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

8 responses to “Tu cum priveşti zăpada?

  1. jeandecean

    December 11, 2013 at 11:44 pm

    Am observat tu..Dar stii ce.? Ca si copil e bine sa joci pana la epuizare,caci copilul are cea mai mare bucurie cand se uita pe geam si vede albeata pe pamant si acoperisuri..Pe cei micuti ii incanta natura lui Dumnezeu..De aceea Dumnezeu a dat bucurii diferite copiilor si adultilor..

     
    • Mihu

      December 12, 2013 at 2:31 pm

      Eu zic să nu lăsăm bucuria doar copiilor, ci să ne bucurăm si noi.

       
  2. Manu

    December 12, 2013 at 9:45 am

    Frumos blog! Cu adevarat ganduri curate… Domnul sa te binecuvanteze!
    Salutari din Galati 🙂

     
    • Mihu

      December 12, 2013 at 2:23 pm

      Hei, multumesc, m-am prins cine scrie! Vă salut și eu pe voi..doi:)

       
  3. iluminisme

    December 12, 2013 at 1:01 pm

    foarte tare, iti impartasesc intru totul ideile, eu abia astept zapada 😀

     
    • Mihu

      December 12, 2013 at 2:29 pm

      Batea vântul destul de tare zilele trecute, deci cred că vine zăpada și la voi:). Sunt schimbări frumoase pe care am vrut să le observe și alții.

       
      • iluminisme

        December 12, 2013 at 6:26 pm

        multumesc mult, abia o astept 🙂

         
  4. Lavinia

    December 29, 2014 at 3:31 pm

    big like! Tocmai m-am întors și eu de la zăpadă și pot să spun că a fost o bucurie imensă pentru micuțul meu frate să mă joc cu el, dar m-am bucurat și m-am înviorat și eu. Joaca nu are termen de expirare, ci e valabilă și valoroasă toată viața.

     

Scrie părerea ta ...

 
