RSS

Când inima ţi-e mult legată de ‘pământ’ … Surrender (partea 1)

03 Sep

Am găsit montajul acesta şi am fost motivat la bine. M-am gândit să împart şi cu voi 20 de minute de cugetare.

 . E adevărat că ne putem regăsi în situaţii asemănătoare cu cele prezentate aici; în situaţia în care ajungem să uităm de lucrurile importante din viaţa noastră şi să fim prea concentraţi pe nişte idealuri egoiste. Practic, ajungem să cârtim înaintea lui Dumnezeu şi să poftim după ceea ce au alţii.

Azi am citit un citat ‘deştept: “Trebuie să fim dispuşi să ne descotorosim de viaţa pe care ne-am plănuit-o , pentru a avea viaţa care ne aşteaptă”

Ce am mai plănuit în ultimul timp? Ce mai vrem de la viaţă? Tot lucruri? Tot bogăţii? Să fim mai apreciaţi? Mai faimoşi? Tot pentru noi?

De ce să vrem mereu mai multe pentru noi? În felul acesta uităm să fim mulţumitori pentru ceea ce avem.  Şi când nu eşti mulţumit cu ceea ce ai, atunci începi să pierzi şi ceea ce ai! Deci, tocmai în momentul acesta cred că începi să pierzi din ceea ce ai; doar pentru că nu eşti mulţumitor!

Francis (vorbitorul) spune că lui i-a ajutat atunci când a început să viziteze şi alte ţări, pentru că săracia oamenilor din multe tări l-a făcut să vadă că alţii nu au nimic comparativ cu el. Îi întăresc ideea – sunt mulţi oameni care au ‘nimic’ comparativ cu noi (cei care citim).  Şi tot el spunea: “Un avantaj în ziua de azi este că nu trebuie neaparat să te duci în alte ţări să-i vezi, ci poţi vedea pe Internet ce fel de viaţă duc alţii, ce săracie. (…)  Un lucru este să zici “îmi pare rău de ei”. Dar este ceva complet diferit să spui: “Am să-i ajut, am să-i iubesc. Vreau să-i iubesc ca pe mine însumi.”. Nu este aceasta marea poruncă : “Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi”?

Când vei începe să te îngrijeşti de alţii te vei vindeca de lăcomie, de goana după bogăţie.”

Mesajul, mai pe scurt: Renunţă la egoism, la viaţa trăită pentru tine; începe să trăieşti pentru alţii – aşa cum ne învaţă Dumnezeu.

P.S.  Vă rog eu, începeţi să fiţi oameni buni!

1236701_10151657214213795_1762275115_n

 
1 Comment

Posted by on September 3, 2013 in Cugetare, Predici

 

Tags: , , ,

One response to “Când inima ţi-e mult legată de ‘pământ’ … Surrender (partea 1)

  1. kjkjnhk

    September 4, 2013 at 2:09 pm

    04 Septembrie – TREBUIE SĂ FII ÎNDRĂZNEŢ!

    – “Am venit plini de încredere în Dumnezeul nostru” (1 Tesaloniceni 2:2)-

    Dacă doreşti să fii călăuzit de Dumnezeu, trebuie să înveţi să fii plin de încredere; nu nepoliticos sau insensibil, ci îndrăzneţ, deoarece Dumnezeu te va direcţiona uneori să faci lucruri pe care alţii nu le înţeleg sau cu care nu sunt de acord. De fiecare dată când depăşeşti limitele a ceea ce ceilalţi cred că este acceptabil, rişti să fii respins. Nu-i nimic! Nu poţi lăsa ca lucrul acesta să te împiedice să faci ceea ce ştii că doreşte Dumnezeu să faci. Confruntarea criticilor devine puţin mai uşoară când îţi aduci aminte că în cele din urmă “fiecare din noi are să dea socoteală despre sine însuşi lui Dumnezeu” (Romani 14:12).

    Doare să fii criticat. Dar dacă doreşti să reuşeşti în viaţă, trebuie să ai atitudinea pe care a avut-o Pavel. Ben Campbell Johnson parafrazează cuvintele lui Pavel din 1 Corinteni 4:3-4: “Sunt cel mai puţin preocupat de faptul că stabileşti ce e bine şi ce e rău la mine … Nici tu, nici altcineva nu mă poate reduce la tăcere până nu mă las eu însumi (şi nu voi face asta…). Deşi nu ştiu de nici un lucru împotriva mea, ignoranţa mea nu înseamnă că sunt corect în aprecierea mea, pentru că evaluarea finală e în mâinile lui Dumnezeu”. Oamenii siguri pot face faţă faptului de a fi singurii care fac ceva. Ei pot totodată să aibă aceeaşi alegere deoarece ei ştiu că am fost chemaţi să ne iubim unii pe alţii şi nu să-i analizăm şi să-i punem în categorii pe ceilalţi! Pentru a evita să îmbătrâneşti şi să te simţi de parcă undeva pe drum te-ai rătăcit şi nu ai reuşit niciodată să ajungi ceea ce te-a chemat Dumnezeu să fii, trebuie să fii îndrăzneţ.

     

Scrie părerea ta ...

 
