RSS

Recomandare de film/carte – Mândrie şi prejudecată

16 May

Filmul, dar mai ales cartea, cuprinde tablouri în care se duc luptele sufleteşti, se întâlnesc depresiile îndragostitului. Urcuşurile şi coborâşurile în dragoste. Împlinirile şi dezamăgirile! Alegeri care pot: fie să-ţi sărăcească, fie să-ţi îmbogăţească enorm sufletul. Îţi recomand să citeşti mai întâi cartea pentru că se întâlnesc mai multe frământări acolo şi poţi să te gândeşti între timp la felul cum ai reacţiona tu (sau ai fi reacţionat) în anumite situaţii. Apoi să te uiţi şi la film!:)

Sunt momente în viaţă când te simţi ca omul care aproape a câştigat premiul cel mare la Loto 6/49 dar a pierdut biletul; aproape ai câştigat fericirea dar apare ceva neaşteptat, poate te-ai purtat fără grijă sau ai amânat anumiţi paşi prea mult şi iată că nu mai ai nimic din ce credeai că e al tău. Nu mai ai nimic din relaţia pe care o credeai sigură. Ţi s-au năruit toate speranţele şi te doare! Dar eu nu vorbesc aici pentru cel care îşi face iluzii aiurea, că dacă cineva a schimbat două vorbe cu el deja crede că ea îl iubeşte! Am păţit şi eu distracţia asta în copilărie, ştiu ce înseamnă.:) Ma refer la cei care au vorbit serios, au început de comun acord o prietenie cu angajament de fidelitate, care au vorbit şi lucruri serioase, profunde, dar au şi râs mult timp împreună. Aceştia au dreptul să sufere la despărţire, iar eu îi înteleg şi pe ei; am trecut şi eu pe acolo.

Eu cred că Dumnezeu a lăsat o porţie considerabilă de fericire pe pământ şi că aceasta se găseşte într-o căsnicie. Poate acesta este motivul pentru care majoritatea lucrurilor se învârt în jurul acestei probleme, şi asta era una din marile ţinte ale copilăriei noastre, pe vremea când copiii încă ascultau poveşti cu prinţi şi prinţese. Chiar Domnul Dumnezeu a zis: “Nu este bine pentru om să fie singur”  şi vorbele Lui nu trebuiesc contrazise.

M-a impresionat replica uneia dintre personajele feminine “Am 27 de ani şi nu am multe perspective în privinţa căsătoriei. Deja sunt o povară pentru părinţi”.   Mă tem că aceiaşi expresie ar putea spune-o foarte mulţi dintre tineri, deşi au o vârstă măricică : “Sunt o povară pentru părinţi”.

Se întâmplă ceva ciudat cu societatea noastră – suntem forţaţi să gândim într-un mod nepotrivit la căsătorie. Prea multe filme care arată că e bine să înşeli. Se recomandă prea mult lux, că altfel n-ar mai fi nunta – nuntă, şi apartamentul de locuit – apartament de locuit. Prea multe cântece care încurajează concubinajul şi uită de căsătorie. Prea multe vedete (exemple) care divorţează, dar ne cântă despre dragostea adevarată. Lucrurile acestea ne derutează.

Filmul ar trebui să motiveze pe tinerii băieţi să muncească mult, să economisească mult din banii pe care îi câştigă, pentru a-şi întemeia o familie. Să excludă ideea de concubinaj sau ideea “las’ că-mi trăiesc acum viaţa şi mă căsătoresc dupa 30 de ani”.

Fetele pot descoperi că există băieţi care îşi exprimă cu greu sentimentele faţă de persoana iubită, poate cu prea multă întârziere.

Aţi putea căpăta un respect mai deosebit pentru cei din jur, doar citind cartea. Atâtea exprimări respectuoase , atât de diferite de limbajul zilelor noastre.

Este atât de frumos să citeşti replicile dintre surorile Jane si Elisabeth, ba poate chiar amuzant pe alocuri. Sunt discuţii, sfaturi care te introduc în atmosfera realului, în cercul ideilor pe care le-ai avut şi tu cândva. La câte discuţii asemănătoare am mai asistat şi eu lângă surorile mele. Eheee… şi ce de lucruri înveţi din schimburile de păreri constructive!

Înveţi că anumite prejudecăţi te pot opri din a iubi. La fel şi mândria! Mândria este deloc compatibilă cu dragostea!

Iată ce înseamnă o relaţie frumoasă a unui tatăl preocupat de fericirea fiicei sale. Mai ales ultima discuţie între Elisabeth şi tatăl ei! Apropo, cartea mai are vre-o 20-30 de pagini în plus, faţă de film! Nu se termină acolo!

DSC00049

Pentru unul care nu a trecut  sau nu trece prin dezamăgirile în dragoste, poate filmul şi cartea nu reprezintă nimic. Dar nu cunosc mulţi prea-fericiţi de felul acesta. De fapt nu-mi vine niciunul în minte care s­ă nu fi avut dezamăgiri din dragoste, eşecuri mari sau eşecuri uriaşe! Dacă tu eşti dintre prefericiti, vreau să îţi iau interviul:))

Recomand filmul. Iar cititorilor le recomand mai întâi cartea, apoi filmul!:)

 
3 Comments

Posted by on May 16, 2013 in Cărti, Familie, Film, Mă inspiră

 

Tags: , ,

3 responses to “Recomandare de film/carte – Mândrie şi prejudecată

  1. narcisa73

    April 13, 2014 at 4:36 pm

    Am citit cartea si mi-a placut foarte mult, apoi am vazut cel putin 3 variante de film… Si culmea, chiar am ajuns sa traiesc o poveste de dragoste asemanatoare :))

     
  2. Mihu

    April 15, 2014 at 8:11 am

    Poveste asemanatoare? Adica a fost o repulsie/respingere fata de persoana iubita, apoi ati inceput sa va indragostiti de el?:)

     
    • narcisa73

      April 16, 2014 at 3:53 pm

      Exact… punct ochit, punct lovit :))

       

Scrie părerea ta ...

 
