RSS

Ce ai vrea să oferi oamenilor?

04 Mar

Trebuie să fiu sincer! M-aş bucura să acord zilnic câte un interviu de felul acesta:) Oh, “Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie!”
Mi-au plăcut îndeosebi unele afirmaţii. Majoritatea au stat cam mult pe gânduri, ceea ce îmi da impresia că nu prea luptă pentru a aduce ceva bun pe lume – cumva un egoism mascat cu multe zâmbete – .

Cred că ne-ar prinde bine să batem un cui pe uşa de la intrare, pe dinlăuntru, cu un afiş plin de idei bune 🙂 sau să punem diferite semne de carte, de birou, de “scări” ca să ne putem aduce aminte să fim altfel

552063_10151206219482355_800328784_n

Subliniez nişte vorbe care mi-au plăcut şi mie.

“Daca aţi avea puterea, ce-aţi dărui oamenilor?”
– “Atenţie şi respect”
– “Puterea de a avea multă răbdare, multă compasiune, multă dorinţă de viaţă, -înţelegere şi multă dragoste” – Mi-a placut de el , pentru că n-a fost superficial. Putea să arunce cu răspunsul “Sănatate şi la mulţi ani!”:)
“Întelepciune şi mai multă viaţă; chiar daca au viaţă, ei nu au viaţă, ştii?” Ceva de genul’ “ –Cam aşa aş fi spus şi eu:)
“Bucurie.”
“Câte un zâmbet la fiecare”
“Bunătate”
“Mai multă răbdare”
“Minte. Minte – să gândească limpede, să nu mai facă greşeli”
“Linişte”

Dar ca să poţi dărui ceva altora, trebuie să ai ce. Dacă nu eşti blând, nu ai dreptul la aşteptări din partea altuia să fie blând. Şi nici măcar nu poţi să urezi altuia “Să ai mult respect, multă compasiune” dacă tu stai prost cu acestea.

Iată un îndemn direct din Biblie, proaspăt ca şi acum 2000 de ani, scris de apostolul Pavel, în felul cum era recomandat creştinilor să trăiască zilnic:

“Încolo, fraţii mei, tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună şi orice laudă, aceea să vă însufleţească.” (Filipeni 4:8)

Eu mi-aş dori, foarte mult ca România să fie un popor creştin. Nu ca religie, ci ca trăire. Să termine odată cu vulgarităţile lor, perversitatea şi lăcomia lor.  Să fie românul măcar cum scria apostolul Pavel în această scurtă urare! Măcar atât: “orice faptă bună să ne însufleţească”, dar ştiu prea bine că nu există om prea bun, din proprie iniţiativă ;  doar cei care cer putere, curaj, înţelepciune de la Dumnezeu reuşesc.

Pentru cei care cunosc şi limba engleză, iată sursa de inspiratie a clipului prezent. Parcă o văzusem şi eu mai de mult. Trebuie repetat la nesfârşit proiectul! Cine se oferă?:)

Ok, şi după toate acestea, am doua întrebări:

Tu ce poţi să le dăruieşti oamenilor?
2 Ce te opreşte?:)

 
Leave a comment

Posted by on March 4, 2013 in Cugetare, Despre oameni, Incurajare, Provocare

 

Tags: , ,

Scrie părerea ta ...

 
