RSS

De ce să scriu?

02 Dec

vorbe de amintit

Poate că deocamdată mulţi nu s-au obişnuit cu ideea de blog. Eu m-am obişnuit citind de la alţii.

Ţin minte perioada când am accesat primele bloguri. Citind gândurile, expresiile, poveştile unor oameni, toate gata desfăşurate înaintea ochilor mei, a fost ceva foarte interesant pentru mine, chiar motivant deseori.  Cum adică să ai ce scrie zilnic şi să fie şi bun? Părea incredibil. Dar cum să nu pară, când eu eram blocat în câteva ore de jucat Comandos, Need for speed şi Grand Theft Auto? Sau când aveam de mers şi la şcoală, şi de făcut teme, de învăţat, discuţii interminabile pe messenger şi aveam câteva filme “bune” întotdeauna pe aproape?

A fost bine că nu toţi oamenii se jucau pe calculator. Unii mai şi citeau, alţii mai călătoreau, munceau , trăiau…

Cum să ai timp să înveţi lucruri noi şi apoi să le mai şi scrii, dacă tot timpul se iroseşte pe lucruri inutile?

Între timp am mai învăţat şi eu de la alţii mai cu vârstă, mai cu înţelepciune, ce înseamnă să nu pierd timpul. În fond, e ceva ce trebuie să înveţi toata viaţa: “Cum să nu pierzi vremea!?” şi cu cât te apuci mai devreme de rezolvarea problemei acesteia ai mai multe şanse să ajungi undeva bine.

Am vrut să-mi fac şi eu blog pentru că uneori aveam idei bune, poate folositoare pentru alţii. Toţi avem! Dar de la o idee, până la formularea ei într-un mod expresiv .. durează. Cât? Pentru unii câteva luni , pentru alţii durează ani de zile. Pentru mine încă mai durează, dar tot m-am decis să încep blogul acesta pentru că la blog nu este vorba mereu numai despre a scrie ceva. Scopul este de a transmite ceva, de a distribui ceva. Fie că este vorba de unele discursuri de pe internet, muzică, ştiri interesante, fie orice altceva – bun să fie –.

Scopul şi durata?

Scopul meu este acela de a transmite ceva bun. Ceva curat! M-am săturat (şi aici sper că aveţi acelaşi sentiment) de mizeriile care se promovează în ziua de astăzi. M-am săturat de televizor; de câţiva ani de zile (poate 3, poate 4) sunt certat cu el. Sunt “certat” cu multe ziare, până şi cu Monitorul de Vrancea, care a devenit insuportabil chiar şi lângă rubrica “Angajări”.  Au înnebunit oamenii. S-a distribuit prostia prin multe căi şi oamenii au acceptat-o. Au crezut că aşa este corect!

În ultimii ani am citit de la alţii de pe bloguri, am citit nişte cărţi, am trăit puţin din viaţă, am muncit, am învăţat şi apoi am tot scris. Am scris multe, dar le-am păstrat pentru mine. Regret acum că “am tăcut” prea mult pe internet, deşi voiam “să strig” ca să se mai oprească din prostie. Să oprească cineva robinetul prostiei!!

Acum vreau să încep să scriu diverse lucruri şi să  transmit celor din jurul meu ideea de puritate, de curăţie. Gândeşte curat! Asta doresc de la tine şi asta mă străduiesc sa fac cu mine!

 
Leave a comment

Posted by on December 2, 2012 in Cugetare, Eseuri

 

Scrie părerea ta ...

 
